نکته حائز اهمیت در مورد دیاباته این است که او در ۱۶ دیدار این فصل بیش از ۶۰ دقیقه بازی کرده است و در این تعداد بازی موفق شده ۱۵ گل به ثمر برساند.

شیخ دیاباته

به گزارش همشهری آنلاین، استقلال علاوه برکسب سهمیه عنوان بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال ایران  را بعد از یازده سال  با ۱۵ گل زد توسط شیخ دیاباته  بدست بیاورد و با به ثمررساندن ۵۵ گل عنوان بهترین خط حمله لیگ را نیز به خود اختصاص دهد. آرش برهانی در فصل ۸۷-۸۸ با به ثمر رساندن ۲۱ گل آخرین بازیکن استقلال بود که توانست کفش طلای فوتبال ایران را از آن خود کند. استقلال در آن فصل به مقام قهرمانی نیز رسید. شیخ دیاباته با ۱۵ گل در میان ۱۹ آقای گل تمامی ادوار لیگ برتر، در رده شانزدهم جای گرفته است. البته نکته حائز اهمیت در مورد دیاباته این است که او در ۱۶ دیدار این فصل بیش از ۶۰ دقیقه بازی کرده است و در این تعداد بازی موفق شده ۱۵ گل به ثمر برساند.
شیخ دیاباته یکی از بهترین و باکیفیت ترین  بازیکنان استقلال در چند دهه اخیر است که به این تیم محلق شده است. البته اشاره به این نکته ضروری است که اگر او در برخی بازی ها مصدوم نمی شد شاید آمار گلزنی او بیشتر می شد.
او در این فصل نشان داد نه تنها بهترین گلزن لیگ است بلکه ابعاد شخصیت فوق العاده ای دارد که باید سرلوحه سایر بازیکنان تیم استقلال و لیگ برتر قرار گیرد.
گفت و گوی او با برنامه فوتبال برتر چهره تازه ای از او بین همه هوادارن فوتبال به نمایش گذاشت تا آنجا که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از بازی با سایپا از او به نیکی یاد کرد و  تشکر ویژه ای از مهاجم استقلال داشت. دیاباته برای هواداران استقلال احترام ویژه ای قائل بود و با وسواس خاصی همه استوری های که هواداران استقلال بعد از گل زنی هایش در فضای مجازی منتشر می‌کردند در حساب کاربری رسمی اش باز نشر می داد.

شیخ حتی کسی که قرارداد او را افشا کرده بود بخشید تا اوج انسانیت و مردانگی اش را به خیلی از بازیکنان لیگ و آنها که قصد داشتند آرامش او را بر هم بزنند ثابت کند.
البته مهمترین ویژگی اخلاقی او تعهدش به باشگاه استقلال بود زیرا او که بواسطه استراماچونی به استقلال آمده بود با رفتن این سرمربی به قراردادش پایبند بود و حتی شیوع ویروس مرگبار کرونا هم مانع جدایی این بازیکن از استقلال نشد.
بدون شک  مهمترین دغدغه مدیران استقلال وهواداران این تیم تمدید قرارداد او برای فصل بعد است. البته مدیرعامل استقلال چندی پیش مدعی شد که او فصل بعد نیز در این تیم خواهد ماند اما شیخ در برنامه فوتبال برتر در باره این توافق سخنی به میان نیاورد.

کد خبر 542178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha