شرکت ماهان پنج برنامه پروازی خود را در روزهای یکم، ششم، هفتم، هشتم و سیزدهم شهریور ۹۹ در مسیر تهران - بجنورد لغو کرد.

لغو پروازها

به گزارش همشهری‌آنلاین، مدیر فرودگاه بجنورد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: علاوه بر شرکت ماهان، هواپیمایی آسمان و ایران‌ایر در اسفند ۹۸ و بهار ۹۹ نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه‌های پروازی خود را لغو کرده بودند.

محمدابراهیم قدمگاهی گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد بجنورد نیز به علت کمبود ناوگان و همچنین بررسی فنی دوره‌ای هواپیما تا پایان ماه مرداد ۹۹ لغو شده بود.

وی با بیان این که هم‌اکنون در هفته پنج پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود، افزود: طبق رایزنی‌های انجام شده هواپیمایی آسمان از ماه آینده طبق برنامه در این فرودگاه پرواز خواهد داشت و همچنین شرکت ایران‌ایر دو برنامه پروازی دیگر به مقصد این استان برقرار خواهد کرد.

قدمگاهی ادامه داد: تعداد پروازهای این فرودگاه در ماه آینده همه هفت روز هفته را پوشش خواهد داد که با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته این پروازها به ۹ و در نهایت ۱۰ پرواز خواهد رسید.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد خراسان شمالی و افت ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافر این فرودگاه در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

قدمگاهی  افزود: امسال ۵۱ پرواز ورودی و ۵۱ پرواز خروجی در فرودگاه بجنورد انجام و ۲۶۹۴ نفر جابه‌جا شده‌اند، در حالی که پارسال در همین مدت ۳۲۲۹ نفر جابه‌جا شده بودند.

مدیر فرودگاه بجنورد ادامه داد: اخیرا با حذف چهار برنامه پروازی این فرودگاه، شمار پروازهای مرکز استان خراسان شمالی در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس به پنج پرواز در هفته کاهش یافته است و بر این اساس در جدول جدید پروازی فرودگاه، شرکت ایران‌ایر در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه و شرکت ماهان نیز در روزهای دوشنبه و جمعه پرواز خواهد داشت.

وی بیان کرد: علت اصلی لغو پرواز شرکت‌های هواپیمایی به مقصد بجنورد،  کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره‌ای هواپیما، کمبود خلبان و مهمان‌دار، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر عنوان می‌شود.

کد خبر 542085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha