همشهری آنلاین: یک پلیس مسلمان از حفاظت سفارت اسراییل در لندن خودداری کرد. این خبر را روزنامه سان منتشر کرد

در همین حال به گزارش ایرنا از لندن، فرماندهی پلیس پایتخت انگلیس دستور انجام تحقیق فوری درباره کنار گذارده شدن اختیاری یک پلیس مسلمان از گروه محافظ سفارت رژیم صهیونیستی در لندن را صادر کرد.

دستور ایان بلر رییس پلیس لندن در پی انتشار گزارشی جنجالی در روز پنجشنبه در روزنامه عامه‌پسند "سان" صادر شده است.

الکساندر عمر پاشا افسر جوان سوری‌تبار انگلیسی که همسر لبنانی دارد و عضو واحد حفاظت دیپلماتیک پلیس لندن است، تابستان گذشته به فرماندهان خود اعلام کرده بود به دلایل شخصی و اخلاقی مایل است از محافظت سفارت رژیم اسراییل معاف شود.

برپایه این گزارش، وی مخالفت با بمباران لبنان توسط اسراییل و احتمال بروز خطر برای اقوام وی در صورت انتشار خبر پاسداری وی از سفارت اسراییل در لندن را انگیزه این امر اعلام کرده بود.

نشریه جنجال‌آفرین انگلیسی به نقل از "جان اوکانر" فرمانده سابق پلیس لندن نوشت: این مساله آغاز یک پایان برای پلیس در انگلیس است، زیرا یک مامور پلیس اگر نمی‌تواند در خدمت عمومی و انجام وظایف محوله باشد باید از سمت خود استعفا دهد.

سان با اشاره به ملیت اقوام این افسر دست به ترور شخصیت وی زده و افزود: پاشا از مخالفان جنگ عراق بوده و در راهپیمایی اخیر ضدجنگ شرکت کرده و ریش می‌گذارد.

انجمن افسران مسلمان پلیس انگلیس با رد ادعای غیرقانونی بودن خودداری این افسر مسلمان از نگهبانی سفارت اسراییل آن را امری عادی دانسته است.

این انجمن اعلام کرد: طبق قانون، هر گاه در انجام وظیفه ماموران تضاد منافع با علایق شخصی وجود داشته باشد برای حفظ بی‌طرفی پلیس می‌توان به آن فرد ماموریت دیگری ارجاع کرد.

در همین ارتباط دکتر "علی دیزایی" افسر ایرانی تبار و از فرماندهان ارشد مسلمان پلیس لندن در واکنش به این جنجال گفت: معافیت ماموران از انجام ماموریتی خاص به دلایل شخصی و اخلاقی امری طبیعی است و در پلیس انگلیس سابقه دارد.

کد خبر 5420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز