اظهارات حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور، درباره آمار کشته‌های آبان سال گذشته با واکنش مشاور وزیر کشور و دیگر اعضای دولت مواجه شده است.

حسام الدین آشنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا،حسام الدین آشنا در گفت‌وگو با ماهنامه اندیشه پویا گفته بود: «درباره کشته‌شدگان، اعداد متفاوتی به رئیس‌جمهور اعلام می‌شود. نیروی انتظامی یک چیز می‌گوید، وزارت بهداشت و درمان هم عدد دیگری می‌گویند. حرف رئیس‌جمهور در نهایت این است که پزشکی قانونی باید اعلام کند؛ چون همه این کشته‌شدگان در آخر به آنجا رفته‌اند. ممکن است در نگاه اول متوجه نشویم ایشان چه می‌گوید اما پزشکی قانونی متعلق به قوه قضائیه است و زمانی که ایشان می‌گوید پزشکی قانونی تعداد را اعلام کند، منظورش این است که مسئولیت این کار با قوه قضائیه است». 

در ادامه روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور، در واکنش به این سخنان گفت: «وزیر کشور گزارش تفصیلی و کارشناسی از علل وقوع، شرح کامل واقعه و آسیب‌شناسی دقیق حوادث آبان و عملکرد بخش‌های مختلف درگیر در ماجرا را به همه مقامات و مسئولان ذی‌ربط ازجمله رئیس‌جمهور ارائه داده است».

همچنین محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در خصوص اظهارات آشنا مبنی بر اینکه در گزارش واصله به رئیس‌جمهور تعداد کشته‌ها نامعلوم است، اظهار کرد: «طبق اطلاع‌رسانی که صورت گرفت و گزارشاتی که به رئیس‌جمهور ارسال شد، همان تعدادی که اعلام کردند درست است، آقای آشنا اگر عدد ندارند یک بحث دیگر است اما آن گزارشی که آن زمان به رئیس‌جمهور رسید و اعلام شد، درست است.»

کد خبر 541972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha