رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رییسه به آیین‌نامه عمل کرده و سوال از رییس جمهوری دنبال خواهد شد.

قالیباف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شرق، ۲۰۰ نماینده مجلس، حدود یک ماه پیش طرح سؤال از رئیس‌جمهوری را امضا کرده‌اند، اما روز گذشته نماینده رشت در تذکری از هیئت رئیسه گلایه کرد که چرا این طرح را اعلام وصل نمی‌کنند. 

جبار کوچکی‌نژاد که عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز هست با اخطار اصل ۸۸ قانون اساسی و همچنین تذکر ماده ۲۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: «حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان بحث سؤال از رئیس‌جمهوری را امضا کردند و این حق نمایندگان است و قانون نیز این اجازه را به آنها داده است. در مجلس دهم علاوه بر اینکه مجلس شورای اسلامی با دولت هماهنگ بود هیئت‌رئیسه سؤال از رئیس‌جمهوری را اعلام وصول کرد».

او افزود: «بنابر آیین‌نامه هیئت‌رئیسه یک هفته فرصت دارد سؤال را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع دهد و نماینده رئیس‌جمهوری با حضور در کمیسیون‌ها به سؤالات پاسخ دهد، در صورت قانع‌نشدن نمایندگان، رئیس‌جمهوری باید به مجلس شورای اسلامی آمده و پاسخ‌گوی سؤال نمایندگان باشد. چرا هیئت‌رئیسه به آیین‌نامه عمل نمی‌کند و با گذشت چند ماه هنوز سؤال از رئیس‌جمهوری را اعلام وصول نکرده است».

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در پاسخ او گفت: «هیئت‌رئیسه به آیین‌نامه عمل کرده و سؤال از رئیس‌جمهوری نیز دنبال خواهد شد». البته فعلا مجلس تا دو هفته تعطیل است و نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود خواهند رفت.

کد خبر 541958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha