شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانش‌آموزان چینی باید روزی دو ساعت چشم‌های‌شان را ورزش دهند، تا از نزدیک‌بینی که به علت ساعات طولانی مطالعه کتاب در این کشور به شدت شیوع پیدا کرده است، در امان بمانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز آخرین آمار نشان می‌دهد که در حالیکه دانشجویان در نظام آموزشی به شدت رقابتی چین در کتابخانه‌های با نور کم به نوشته‌های با خط چینی و فرمول‌های علمی چشم می‌دوزند، چگونه ضعف بینایی در این کشور فراگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا، حدود 31.7 درصد دانش‌آموزان مدارس ابتدایی چین دچار نقصان بینایی هستند، در حالیکه این رقن در میان دانشجویان دانشگاه‌ها به 82.7 درصد می‌رسد.

به گزارش شین‌هوا به نقل از کارشناسان فشار مفرط وارد بر چشم‌ها و نه وراثت ژنتیکی، زمینه‌ساز 45 درصد کل موارد ضعف بینایی است.

معاون وزیر آموزش چین، چین شیائویو روز جمعه 6 ژوئن (17 خرداد)  اعلام کرد روسای مدارس و دانشگاه‌ها باید بار تحصیلی بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان را کم کنند و تجهیزات را بهبود بخشند تا آنها سلامتی‌شان را فدای تحصیل نکنند.

وزارت بهداشت چین همچنین پیشنهاد کرده است که جلسات ورزش چشمی هر صبح و بعداز‌ظهر در مدارس ترتیب داده شود.

این دستورات هنگامی صادر می‌شود که میلیون‌ها نفر از جوانان چینی آماده آن می‌شوند در روزهای شنبه و یکشنبه در امتحان ملی ورود به کالج‌ها یا "گائوکائو" (gaokao) - شرکت کنند که رقابت بسیار شدیدی در آن جریان دارد و بسیاری از دانش‌آموزان آن را تعیین‌کننده سرنوشت آینده خود می‌دانند.

کد خبر 54192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز