گروه حوادث: سارق جوان که هنگام سرقت یک خودروی پارس، توسط دوربین مداربسته پارکینگ شکار شده بود، در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد

که تخصص او در سرقت خودروهای پژو بوده و در مدت 2 ماه آزادی از زندان 13 خودرو را سرقت کرده است.
پیگیری ماجرای سرقت‌های زنجیره‌ای مرد جوان از هنگامی آغاز شد که بهمن‌ماه گذشته مردی به کلانتری122 دربند رفت و ماموران را در جریان سرقت شبانه خودروی پژو پارس خود از داخل پارکینگ آپارتمانش در زعفرانیه قرار داد.

با گزارش این سرقت،  گروهی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پایگاه اول آگاهی پایتخت، مامور رسیدگی به این پرونده شده و در نخستین مرحله با حضور در محل سرقت، متوجه مجهز بودن خانه به دوربین مدار بسته شدند.

با بازبینی فیلم دوربین مداربسته از سوی ماموران، آنها متوجه مرد جوانی شدند که ساعت 4 صبح از دیوار مجتمع مسکونی وارد پارکینگ شده و بعد از نیم‌ساعت گشت زنی در محوطه و سرقت لوازم برخی از خودروهای پارک شده در پارکینگ، به سراغ خودروی پژو  رفته و بعد از گشودن در‌های خودرو، با خونسردی با آن از محل گریخته است.

با تصاویربه‌دست آمده از دوربین مداربسته و تطبیق آن با آلبوم عکس متهمان سابقه‌دار، ماموران دریافتند سارق جوان با اسامی جعلی  به اتهام سرقت خودرو چندین بار دستگیر شده و از مدتی قبل هم به این اتهام در زندان به سر می‌برد.

با استعلام مشخصات این جوان از زندان مشخص شد وی مدتی قبل از زندان آزاد شده است، بنابراین با دستور قاضی رضوانفر- دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران- محل‌هایی را که احتمال می‌رفت سارق حرفه‌ای در آنجا حضور داشته باشد تحت کنترل شدید قرار گرفت تا اینکه مشخص شد وی به خانه خواهرش رفت‌وآمد دارد.

بنابراین با زیر نظر گرفتن محل سکونت خواهر سارق در جنوب تهران، کارآگاهان متوجه پارک یک دستگاه خودروی پژو پارس در نزدیکی خانه شدند.

با بررسی خودرو و اطمینان از سرقتی بودن آن، ماموران محل مورد نظر را تحت کنترل نامحسوس خود قرار دادند اما وقتی از سارق خودرو خبری نشد آن را به اداره آگاهی انتقال دادند و در ادامه تحقیقات، مرد جوان را در نزدیکی میدان امام حسین دستگیر کردند.

سارق جوان در بازجویی‌های اولیه، منکر سرقت شد اما زمانی که تصاویر لحظات سرقت  که توسط دوربین مداربسته ضبط شده بود برای وی پخش شد، لب به اعتراف گشود و به سرقت 13 خودروی پژو پارس اعتراف کرد. 

سرگرد نظری- مسئول مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر گفت: متهم با داشتن شاه کلید  در کمتر از 30 ثانیه دست به سرقت خودروها می‌زد که اکنون با قرار قانونی در زندان به سر می‌برد.

کد خبر 54177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز