مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از پایان عملیات مرمت ۱۱ بنای تاریخی این استان و بهره‌برداری از آنها در هفته دولت خبر داد.

پشت بام‌های تاریخی قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با هفته دولت ۱۱ پروژه مرمتی، یک اقامتگاه بوم‌گردی در منطقه الموت و دو کارگاه صنایع‌دستی در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین روز چهارشنبه در تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره کل در هفته دولت گفت: طرح ساماندهی و مرمت ۱۱ اثر تاریخی در استان قزوین به پایان رسیده است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا خزائلی افزود: بهره‌برداری از کف‌سازی محوطه دولتخانه صفوی، گنبد امامزاده آمنه خاتون، فاز اول مرمت خانه تاریخی حکیم افضل، آب‌انبارهای سردارکوچک، حکیم، زنانه‌بازار و حاج‌کاظم، مساجد پنجه‌علی و ملامهدی، خانه معین‌الدین و ساماندهی بافت روستای کلایه در منطقه الموت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره کل در ایام هفته دولت به شمار می‌رود.

به گفته این مسئول علاوه بر طرح‌های مرمتی چند پروژه اجرایی و توسعه‌ای دیگر در بخش صنایع دستی و گردشگری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین فاز دوم طرح توسعه کارگاه شیشه‌گری فوتی سنتی و تراش‌شیشه واقع در شهر صنعتی لیا با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت تعاونی ظریف پرشین لیا و اشتغالزایی برای ۴۰ نفر و کارگاه شیشه‌گری فوتی سنتی و تراش شیشه کارگاه آذر کریستال مهر واقع در روستای حسین‌آباد، با حجم سرمایه‌‎گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

خزائلی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت یک اقامتگاه‌ بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری چهار میلیارد ریال در روستای باغدشت منطقه الموت شرقی به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این واحد تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در استان قزوین به ۱۰ واحد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 541757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha