براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مسن‌ترین داوطلب کنکور ۹۹ متولد ۱۹ تیر ۱۳۱۶ ساکن استان اصفهان بوده و جوان‌ترین داوطلب نیز متولد ۲ شهریور ۱۳۸۴ ساکن شهر قدس استان تهران است که هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده‌اند.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت برای آزمون صبح روز پنج‌شنبه در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت نیز برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که آزمون آن‌ها نیز در صبح پنج‌شنبه ۳۰ مرداد برگزار می‌شود صادر شده است.

آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی صبح روز جمعه ۳۱ مردادماه برگزار می‌شود که برای این داوطلبان ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر آن‌ها زن هستند. آزمون گروه آزمایشی زبان خارجی نیز صبح روز شنبه یکم شهریور برگزار می‌شود که برای داوطلبان این گروه آزمایشی نیز ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ کارت صادر شده است.

همچنین آزمون سراسری سال ۹۹ در ۳۹۲ شهرستان، ۳۳۰۰ حوزه امتحانی و ۱۵حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار می‌شود.

به جز بسیج و ناظران وزارت بهداشت، ۱۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری کنکور سراسری مشارکت می‌کنند که این تعداد در سال ۹۸ بالغ بر ۷۰۰۰ نفر بود.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد داوطلبان کنکور ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ ۲۷۱ هزار و ۱۳ نفر بیشتر است.

نتیجه اولیه آزمون سراسری هفته اول مهرماه اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند به شکل مجازی برای انتخاب رشته خود اقدام کنند و هفته اول آبان‌ماه نیز اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان اعلام خواهد شد. کارنامه نهایی انتخاب رشته نیز هفته دوم آبان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

کد خبر 541730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha