«فرشته نجات»؛ این نامی است که غلامعلی حدادعادل در واکنش به اظهارات چندی پیش پرویز فتاح درباره ملک‌هایی از بنیاد مستضعفان که دست برخی مسوولان نظام است، با طعنه بر ریاست این نهاد گذاشت.

غلامعلی حدادعادل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اعتماد، پرویز فتاح در آستانه دومین سال ریاستش بر بنیاد مستضعفان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی روی آنتن زنده شبکه یک سیما به چپ و راست و سیاسی و نظامی تاخت و از املاکی گفت که از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار این افراد قرار گرفته است. ترکش گفته‌های رییس بنیاد مستضعفان که برخی صحبت‌های او را در راستای تلاشش برای نشستن بر صندلی ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم تحلیل کردند، به غلامعلی حدادعادل هم گرفت. او در راستای آنچه برخی افشاگری می‌خوانند از مدرسه فرهنگ و املاک در اختیار غلامعلی حدادعادل گفت؛ «اجاره زمینی که آقای حدادعادل در منطقه فرشته برای مدرسه گرفته‌اند، به روز نیست!» ملکی که فتاح به آن اشاره کرده، خانه‌ای ویلایی در منطقه الهیه است که با ارزشی به اندازه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان محل کار مدرسه فرهنگ دخترانه است.

اما این تنها زمینی از بنیاد مستضعفان نیست که حدادعادل برای گسترش موسسه فرهنگ از آن استفاده کرده است. به گفته رییس بنیاد مستضعفان، حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که موفق به دریافت مجوز نشد؛ زیرا این زمین به متراژ 8 هزار متر در منطقه هروی روی گسل قرار دارد و به همین دلیل، آقای حدادعادل این ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی را به ما تحویل داد. 

حالا حدود ۱۰ روز پس از آن فاش‌گویی رییس بنیاد مستضعفان، حداد عادل کت شلوار پوشیده و نشسته روبروی دوربین و پشت به انبوهی کتاب چیده شده در قفسه‌های یک کتابخانه، کاغذی در دست دارد که در آن با متنی حدودا ۷۰۰ کلمه‌ای به اظهارات پرویز فتاح پاسخ می‌دهد و در اختیار گرفتن این ملک را طبق مجوز مقام معظم رهبری و زیر نظارت ایشان می‌داند. اگر چه این دو چهره را می‌توان به ‌لحاظ سیاسی به هم نزدیک دانست اما پاسخ حدادعادل نشان از آن دارد که یا قرابت و تمایلات جناحی با توجه به تعلق ‌خاطر به طیف‌های گوناگون جناح راست، ظاهرا چندان چشمگیر نبوده یا اگر بوده می‌توان آن را متعلق به تاریخی پیش از صحبت‌های فتاح در مستطیل تلویزیون دانست.

اگر چه این سیاستمدار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل تصمیم‌گیری برای ساخت مدرسه فرهنگ را وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش می‌داند اما پیش از این همسر او، طیبه ماهروزاده گفته بود که «پسرم می‌خواست به رشته علوم انسانی برود و ما هم دنبال مدرسه‌ای بودیم که محیط آن سالم باشد اما پیدا نشد» و همین موضوع را دلیل ساخت موسسه فرهنگ اعلام کرد.

حالا حدادعادل در پاسخ به اظهارات فتاح پرسش‌هایی را پیش کشیده و می‌گوید: «آقای فتاح بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش با توصیه موکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسوولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تاسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید؟»

به گفته او، از آنجا که خانه‌ای که مدرسه شد برای مدرسه مناسب نبود، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴ با همه احتیاطی که در باب استفاده از بیت‌المال دارند با توجه به اساسنامه موسسه فرهنگ که در آن قید شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نیست بلکه به بیت‌المال تعلق دارد، موافقت کردند زمینی از بنیاد در اختیار موسسه قرار گیرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلی به بنیاد برگردد اما به جهت مشکلات اداری و مالی کار ساخت مدرسه به تعویق افتاد و در سال‌های اخیر معلوم شد به علت قرار گرفتن زمین روی گسل زلزله امکان ساخت مدرسه در آن وجود ندارد.

این نماینده ادوار مجلس فتاح را محکوم می‌کند که بدون اینکه به مردم بگوید چرا و از سوی چه مرجعی و با توجه به چه واقعیت‌هایی آن خانه و زمین در اختیار مدرسه فرهنگ قرار گرفته، با بیان تبلیغاتی تحریک‌آمیز و برای خوشنام کردن خود، او را بدنام و متهم به تصرف در بیت‌المال کرده است.

کد خبر 541665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha