سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان را برای ایام ماه محرم اعلام کرد.

تعزیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی عطایی، سرپرست هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  درباره برنامه های ماه محرم سازمان فرهنگی هنری عنوان کرد: نخستین برنامه بیست و هفتمین آیین تعزیه خوانی فرهنگسرای خاوران است که از نهم تا سی و یکم شهریور ماه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: برنامه پرده خوانی و نقالی حسینی در مناطق ( ۲، ۳، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ و فرهنگسراهای انقلاب، خانواده، قرآن، رسانه، رضوان، نهج البلاغه) در تاریخ سوم تا یازدهم شهریور ماه برپا می شود.

عطایی درباره برنامه تعزیت خورشید ویژه برنامه اجرای تعزیه در سطح مناطق سازمان نیز توضیح داد: این ویژه برنامه نیز در تاریخ سی و یکم مرداد تا بیست و هفتم شهریور و سوگواره نوجوانان عاشورایی با همکاری مناطق ۲۲ گانه سازمان با برنامه هایی چون برگزاری مسابقات هنرهای نمایشی عاشورایی نظیر تعزیه، نقالی و ... از بیست مرداد آغاز و تا بیستم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: اجرای نمایش مذهبی «نجواهای عزازیل» به مدت ده اجرا از تاریخ بیستم تا بیست و ششم شهریور ماه در فرهنگسراهای اندیشه، اشراق، فردوس و شهید سلیمانی برپا می شود. نمایشنامه «عزازیل» ,  اشاره ای کوتاه به چگونگی تاثیر مکتب حسینی بر روی جوانان حسینی و مدافعان حرم دارد. این نمایشنامه در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی با همت موسسه فرهنگی هنری «نیلای فرهنگ» به نویسندکی و کارگردانی «مهدی شعبان خمسه» اجرا می شود.

وی درباره برنامه های سازمان در دهه دوم ماه محرم نیز گفت: اجرای نمایشنامه خوانی عاشورایی در فضای مجازی در فرهنگسرای ارسباران و کتابخانه مصطفی رحماندوست در قالب نمایشنامه های «قصه های عاشورایی» تألیف فریبا کلهر، پنج نمایش عاشورایی نوشته امیر دژاکام، «غریبه های همیشگی» از شهرام کرمی، «روایت آهنگر» از غلامرضا آقایاری، «روز واقعه» از بهرام بیضایی و «در قالب ماه» نوشته حمیدرضا آذرنگ در فضای مجازی نظیر آپارات پخش می شود.

کد خبر 541624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha