مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بخش پیوند کلیه در بیمارستان بهشتی شهر همدان شده است.

پیوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون هیچ پیوند کلیه‌ای در بیمارستان بهشتی انجام نشده و عمل‌های انجام شده برای هفت پیوند کلیه در تهران بوده است. شمار بیماران دیالیزی همدان ۷۶۷ نفر بوده که در گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال قرار دارند و این افراد درمانی جز پیوند کلیه ندارند در غیراین صورت باید تا زمان مرگ درد این بیماری را تحمل کرده و دیالیز کنند.

تعدادی از بیماران دیالیزی به علت شرایط سنی، جسمی و بیماری‌های دیگر؛ امکان پیوند عضو را ندارند و پیش از هر عمل پیوند عضو آزمایش‌هایی همچون بافت شناسی، ایمولوژی و سازگانی پیوندی با هدف بررسی شرایط بیمار انجام می‌شود. در حال حاضر ۲۱ بیمار کلیوی آماده دریافت عضو پیوندی هستند و امسال هفت پیوند کلیه در تهران برای این بیماران انجام شده است.

همچنین تاکنون ۳۶ بیمار دیالیزی در استان همدان به ویروس کرونا مبتلا شدند که  ۲۰ تن از بیماران کلیوی مبتلا به ویروس کرونا تاکنون جان خود را از دست دادند. این طیف از افراد به علت داشتن کم خونی، بیماری زمینه‌ای، ناتوانی جسمی و پایین بودن مقاومت بدن در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند.

همچنین بیماران دیالیزی هفته‌ای سه نوبت مجبور به حضور در بیمارستان هستند بنابراین برای تردد از منزل تا بیمارستان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و با افراد مختلف مواجه می‌شوند که این وضعیت در کنار آلودگی محیط بیمارستان و بستری بودن بیماران کرونایی در بیمارستان بهشتی احتمال ابتلای آنان به کرونا را افزایش می‌دهد.

کد خبر 541522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha