مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کار بازسازی و نوسازی خط ۴ ریلی بندر شهید رجایی در حال طی کردن مراحل پایانی است و در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ریل قطار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران سه‌شنبه ۲۸ مرداد به رسانه‌ها اعلام کرد: خط پنج ریلی بندر شهید رجایی نیز از پیشرفت ۹۴ درصدی برخوردار است و برای بازسازی و نوسازی خطوط ۴ و ۵ ریلی بندر شهید رجایی اعتباری افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است. مدت‌زمان اجرای این طرح را ۲۰ ماه بوده و در زمان اجرای طرح ۴۰ نفر و پس از بهره‌برداری ۱۵ نفر مشغول می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تدوین برنامه‌های نظام‌مند برای انجام تعمیرات ادواری باهدف پیشگیری و جلوگیری از آسیب به خطوط ریلی بندر شهید رجایی بیان داشت: تعمیرات و نوسازی سازه‌ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی در حال انجام است. در خطوط ۴ و ۵ ریلی بخش نوسازی، اجرای اسلب‌های درجا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها، رنگ‌آمیزی و اجرای زینک ریچ تمام ریل و سوزن‌های برای جلوگیری از پوسیدگی به انجام رسیده است.

محمدی‌کرجی‌ران با اشاره به هم‌جواری خط ۴ با انبارهای ۱۰ الی ۱۳ بندر که محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است، تصریح کرد: وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال به جنوب که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی ریلی کالا به کشورهای همسایه است را می‌توان مهم‌ترین مزیت حاصله از افتتاح این خطوط قلمداد کرد. انجام این پروژه با یک ابداع و نوآوری در طراحی همراه بوده و با این اقدام نوآورانه نبود تأمین تجهیزات متأثر از تحریم‌ها در این بخش مرتفع شد.

بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابجایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را دارا است.

کد خبر 541500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha