معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای ۳ عضو بدن یک بیمار مرگ مغزی از اهالی شهرستان بویراحمد به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

اهدای عضو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کامبیز کشاورز اظهار کرد: مرحوم ابوالفضل دسترنج، نوجوان ۱۷ساله، در ۱۴ مرداد امسال به دلیل حادثه‌ای دچار مرگ‌ مغزی و در آی.سی.یوی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شده بود. در ساعت ۴:۳۰ سه‌شنبه ۲۸ مرداد، برداشت ۲ کلیه و کبد این نوجوان انجام شد. اعضای بدن این نوجوان مرگ مغزی اهل شهرستان بویراحمد با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیم جراحی پیوند اعضای شیراز با حضور در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج اعضای بدن نوجوان ۱۷ساله را پس از خارج کردن از بدن وی به بیمارستان پیوند بوعلی‌سینای شیراز انتقال دادند و به بیماران نیازمند پیوند زدند. این ششمین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.

اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تاکنون جان ۴۴۰ بیمار را نجات داده است. افزون بر ۵ هزار نفر از مردم نوع‌دوست کهگیلویه و بویراحمد فرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده‌اند.

کد خبر 541492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha