سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

آیین شکرگزاری و برداشت عسل از زنبورستان‌های منطقه کفراج نورآباد به نمایندگی از تولیدکنندگان عسل در لرستان سه‌شنبه ۲۸ مرداد به صورت ویدئوکنفرانس و برخط برگزار شد.

عسل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان در این باره گفت: استان لرستان از نظر تنوع محصولات کشاورزی، باغی، دامی، زراعت، شیلات و طیور ظرفیت‌های بسیاری دارد که یکی از این منابع تولید عسل است.

عبدالله موموندی اظهار کرد: حدود سه هزار نفر در این استان در زمینه پرورش زنبور عسل فعال هستند که محصول تولیدی آنها کیفیت عالی بوده و نمونه‌های ملی داشته که رقابت پذیری بسیار با بهترین عسل‌های ایران و حتی منطقه دارد.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی مزیت‌های صنعت عسل استان،   اما زنجیره تامین این صنعت ایجاد نشده و تا سال‌های اخیر تنها تمرکز بر تولید عسل بوده در حالیکه به تازگی فعالیت در خصوص تولید و برندسازی سایر فراورده‌های عسل از جمله ژل رویان، زهر زنبور عسل و پرورش ملکه آغاز شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان با تاکید بر متنوع سازی فراورده‌های عسل استان اظهار کرد: روستای کفراج نورآباد بزرگترین کانون روستایی پرورش زنبور عسل کشور است و۵۰ تا ۶۰ درصد مردم آن به صنعت زنبورداری مشغول هستند که آموزش و توانمندسازی علمی و بازاریابی این اهالی در دستور کار مدیریت ترویج  جهادکشاورزی لرستان است.

مراسم شکرگزاری ازطریق نرم افزار (پرک) به صورت مستقیم پخش شد و بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.

کد خبر 541433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha