مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

امتیاز و اعتبار ساخت پردیس سینمایی امید مرودشت  در صورت استمرار بلاتکلیفی در اجرای پروژه از این شهرستان گرفته و به یکی دیگر از شهرهای استان فارس داده می‌شود.

سینما تعطیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با وجود آماده بودن امکانات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد برای ساخت این پردیس سینمایی، مشکل تغییر کاربری زمین در مرودشت طرح را متوقف کرده است.

صابر سهرابی اظهار کرد: در طراحی نقشه و پلان هم اتفاقاتی رخ داده، اما در صورت به نتیجه نرسیدن آن احتمال دارد مجوز پردیس سینمایی امید به شهرستان لامرد اختصاص یابد که متقاضی و سرمایه‌گذار دارد و می‌تواند تا پایان سال هم به بهره‌برداری برسد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مورد گفت: اگر به‌صورت صددرصد محرز شود که مرودشت نمی‌تواند برای ایجاد پردیس سینمایی امید اقدام کند، شهرستان دیگری را معرفی می‌کنیم؛ اما تا این لحظه همه در تکاپو هستند که این طرح به سرانجام برسد.

بهروز مرامی خاطرنشان کرد: سینما ابوذر که از زیرساخت‌های فرهنگی قدیمی شهر مرودشت است، هم‌اکنون فرسوده شده و امکان بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

وی اظهار کرد: درصورتی که متولیان امر در مرودشت نتوانند دست‌کم ظرف دو هفته آینده تکلیف این سینما را روشن کنند، از اعتبارات و کمک‌های سازمان سینمایی در این باره محروم خواهیم شد و امتیاز از شهرستان مرودشت سلب و به یکی دیگر از شهرستان‌های متقاضی داده می‌شود تا با پایان سال مالی جبران فرصت از دست رفته نباشد.

شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرودشت معتقد است در جانمایی اولیه محل ساخت این پردیس دقت نظر و هماهنگی‌های لازم صورت نگرفته بود و مشکل تملک زمین و تعیین وضعیت ملکی مساله اساسی توقف این طرح است.

مرداد ۱۳۹۸ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، نوید ایجاد پردیس سینمایی امید به مردم مرودشت داده شد و سازمان سینمایی کشور موظف شد افزون بر ارائه مشاوره‌های فنی، تهیه نقشه و طراحی سازه، پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان را به‌صورت کمک بلاعوض برای ایجاد این پردیس بر عهده گیرد و مجوز آن نیز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صادر شود.

کد خبر 541361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha