بیش از ۹۰ نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی خانگی برای برخی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی با هماهنگی قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی قدس سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سال‌های گذشته در راستای ایجاد درآمد برای خانواده‌های مددجو بدون درآمد و زنان سرپرست خانوار طرح ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام در استان به مرحله اجرا رسید. در این راستا این نیروگاه‌ها برای کمک به اقتصاد اقشار آسیب پذیر سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

برای برق تامین شده در این نیروگاه‌ها قرارداد خرید تضمینی با شرکت برق منطقه‌ای منعقد شده که بر اساس آن این شرکت برای مدت ۲۰ سال برق تولید شده تمامی نیروگاه‌ها را خریداری خواهد کرد که این امر سبب ایجاد درآمدی پایدار و برای این قشر از جامعه خواهد شد.

استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر بهترین راه برای حفظ اکوسیستم طبیعی و جلوگیری از معضلات ناشی از تغییرات آن است. این پروژه در قالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر برای مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه ها به ویژه انرژی های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت‌های بسیار ایده آلی دارد که قرار گرفتن در مسیر بادهای پر قدرت سیستان و انرژی تابشی خورشید با بیش از ۶ کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، گوشه ای از سرازیر شدن نعمات خدادادی بر این سرزمین است که با بهره گیری از آنها می‌توان بهترین شرایط را در منطقه به وجود آورد.

کد خبر 541351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha