رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر کشور در روزهای گذشته درباره نوسانات بورس واکنش نشان دادند و به مردم و فعالان بورس توصیه‌هایی کردند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، محمود واعظی در حساب کاربری خود در توییتر به وضعیت بازار سرمایه واکنش نشان داد و نوشت: «‏فراز و فرودهای مقطعی ‎بازار سرمایه بخشی از ماهیت این بازار است. توصیه دولت به فعالان ‎بورس و مردم عزیزی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این است که هیجانی تصمیم نگیرند. سیاست مبنایی دولت حمایت از بازار سرمایه و تقویت آن است.»

واکنش رئیس‌جمهور به ریزش بورس

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز روز یکشنبه ۲۶ مرداد در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اصلی‌ترین سیاست دولت را ایجاد آرامش در اقتصاد و همچنین ثبات در تصمیمات و سیاست‌ها و نبود ابهام و نگرانی نسبت به آینده اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: ایجاد فضایی مطمئن، آرام و با ثبات و دادن اطمینان خاطر به مردم نسبت به آینده اقتصاد کشور همواره مورد تاکید و توجه دولت بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت اجازه نداد که بدخواهان ایران به اهداف خود در آسیب زدن به اقتصاد کشور دست یابند اگر چه ممکن است در این جنگ شدید اقتصادی، کندی‌هایی در تحقق اهداف و روند اجرای برنامه‌های دولت ایجاد شده باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و کمک به جهش تولید، تقویت بازار سرمایه را از جمله راههای تحقق این هدف برشمرد و افزود: بازار سرمایه ظرفیت قابل توجهی برای هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید و افزایش سرمایه گذاری و اشتغال دارد.

روحانی با اشاره به تصمیم دولت در اجرای سیاست تقویت بورس اظهار کرد: عرضه‌های متنوع، سودآور و مطمئن از دارایی‌های دولتی و عمومی در بورس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با نظم و استمرار تداوم خواهد یافت و نباید در این موضوع هیچ کندی و تعللی صورت بگیرد.

رئیس جمهور گفت: کارشناسان بازار سرمایه نوسانات تصحیح‌کننده در بورس را امری عادی و طبیعی می دانند اما در عین حال باید از ناهماهنگی در اظهارنظرها و اقدامات اجتناب شود.

  • واکنش وزیر کشور به نوسانات بورس

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه ستاد اطلاع‌رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران درباره بورس گفت: بورس ابعاد مختلفی دارد و با استقبالی که مردم داشتند تاکنون گام بلندی را در جذب نقدینگی و هدایت آن داشته‌اند. همه بورس‌ها در بعضی از مقاطع دچار نوسانات می‌شوند که این نوسانات باید از طریق کارشناسی و پیش‌بینی‌های لازم جبران شود. آخرین گزارشی که از بورس داشتیم الحمدلله مناسب بود و قرار شد هماهنگی رسانه‌ای اینجا انجام شود و همه رسانه‌ها به صورت کارشناسانه و دقیق به بورس بپردازند تا از تهییج افکار عمومی پرهیز شود، زیرا خط رسانه‌ای رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره‌ها در چند روز گذشته تحریک و تهییج مردم برای فروش سهام خود بوده است. 

وزیر کشور ادامه داد: واقعا پیش‌بینی‌های ما با توجه به گزارشاتی که در دولت و اینجا داده این بوده که این قضیه به‌خوبی مدیریت می‌شود.

کد خبر 541307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha