نانوایانی که نرخ مصوب را رعایت نکنند یا اقدام به فروش آرد سهمیه‌ای خود کنند، سهمیه‌شان قطع شده و واحد صنفی‌شان تعطیل می‌شود.

نانوايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی دوشنبه ۲۷ مرداد در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار استان گفت: کارگروه تنظیم بازار پیش از این قیمت نان در این استان را بیشتر از نرخ سایر استان‌ها تصویب کرد، لذا تغییر نرخ از سوی آنان قابل پذیرش نیست و بازرسان موظف هستند با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

علی رسولیان بیان کرد: هیچ تغییر نرخی از سوی نانوایان یارانه‌ای یا نیمه‌یارانه‌ای پذیرفته نیست و سهمیه آرد نانوایانی که نرخ مصوب را رعایت نکنند یا اقدام به فروش آرد سهمیه خود کنند، قطع شده و نانوایی آنان تعطیل می‌شود.

وی در ادامه در خصوص برخی گرانی‌ها در فروش مصالح ساختمانی اظهار کرد: با فروشندگان مصالح ساختمانی که اقدام به افزایش قیمت خارج از عرف کنند، برخورد شدیدی خواهد شد. برخی مصالح ساختمانی که منشأ آن استانی است ماه قبل ۲۰ درصد و ماه جاری ۴۴.۴ درصد افزایش قیمت داشتند، در حالی که هیچ عاملی هزینه‌های آنان را در این دو ماه افزایش نداده که کار آنان را توجیه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این‌که افزایش قیمت گوشت قرمز در استان بیشتر مربوط به کاهش قیمت آلایش است، گفت: در نظام یارانه‌ای ناگزیر به نظارت دقیق بر قیمت‌ها هستیم، اگر یارانه از روی محصولاتی مانند آرد یا نهاده دامی برداشته می‌شد، تأمین آن راحت‌تر، کیفیت فرآورده‌ها بیشتر، نظارت بهتر و سو استفاده هم کمتر می‌شد.

رسولیان در خصوص کمبود روغن خام در بازار افزود: با توجه به کمبود روغن خام لازم است درخواستی در این زمینه برای سه ماه تنظیم و با امضای استاندار به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شود.

کد خبر 541164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha