معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تلاش داریم از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی اداره‌ها برای توسعه آموزش در هنرستان‌ها بهره ببریم که در این زمینه برخی دستگاه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

کارگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحمد سیدی، دوشنبه ۲۷ مرداد در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سال تحصیلی جدید، ۱۲ هزار و ۲۹۵ دانش‌آموز پایه نهم استان، هدایت تحصیلی می‌شوند که تلاش داریم تا ۴۵ درصد از این تعداد راهی هنرستان‌ها شوند. براساس هدف‌گذاری انجام شده، ۴۵درصد از دانش‌آموزان پایه دهم استان، سال تحصیلی جدید در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل خواهند شد و مابقی در رشته‌های نظری به تحصیل ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما برای توسعه هنرستان‌ها، کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌ها و ادارات مختلف است و در این زمینه، تلاش داریم تا هنرستان وابسته به جهاد کشاورزی، در هفته دولت افتتاح شود. راه‌اندازی هنرستان وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با رشته‌های مرتبط با هنر در دست پیگیری است و بخش زیادی از کار آن انجام شده است و راه‌اندازی هنرستان بهیاری، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و نیز هنرستان بورس از دیگر رویکردها و اولویت‌های ما برای توسعه هنرستان‌ها در استان است.

آمادگی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید

عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست، با بیان این‌که آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در هر وضعیت و شرایط کرونایی وجود دارد، گفت: تدابیر لازم برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و یا مجازی، بسته به شرایط شیوع کرونا، وجود دارد.

پوشش تحصیلی ارتقا می‌یابد

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست در باره پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی گفت: اکنون پوشش تحصیلی این دوره تحصیلی در استان، ۹۸.۸ درصد است که قرار است امسال این رقم به ۹۹.۱۷ درصد افزایش یابد که با همکاری مدیران شرایط خوب و قابل قبول برای دانش‌آموزان فراهم شود.  

عصمت بدخشان اظهار داشت: برای انسداد مبادی بیسوادی، اقدامات مناسبی در استان انجام شده است، اما از اردیبهشت امسال به ما اعلام شد که هزار و ۱۵۷ دانش‌آموز بازمانده و یا تارک تحصیل در استان وجود دارد. در بررسی‌های انجام شده، ۸۶۸ نفر از این دانش‌آموزان شناسایی شده و در سامانه مربوط، تعیین تکلیف شدند، اما با وجود همکاری‌های ثبت احوال، هنوز ۲۸۹ نفر از این دانش‌آموزان شناسایی نشده‌اند. از هزار و ۱۵۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، ۲۶۵ نفر، کودکان استثنایی هستند که باید در آموزش و پرورش استثنایی جذب و یا تعیین تکلیف شوند، ۲۴۶ دانش‌آموز مهاجرت کرده‌اند و چهار نفر بیمار صعب‌العلاج بودند، ۳۷ نفر به علت فقر از تحصیل بازمانده‌اند و ۸۷ نفر هم به علت نداشتن سرپرست و یا بدسرپرستی، نتوانسته‌اند در کلاس‌های درس حضور یابند.  

بدخشان با اشاره به ثبت‌نام کلاس اولی‌ها برای حضور در مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: بیش از ۱۹ هزار نفر کلاس اولی باید در کلاس‌های درس حضور یابند، اما هنوز اطلاعات اسمی آنان از طرف ثبت احوال در اختیار ما قرار نگرفته است.  ۱۰۵ نفر از دانش‌آموزان نیز فوت کرده‌اند، برخی از خانواده‌ها به علت استفاده از یارانه هنوز شناسنامه فرزند درگذشته خود را باطل نکرده‌اند، در این زمینه باید وضعیت حیات این افراد، تعیین تکلیف شود، البته با کمک ثبت احوال، فوت ۹ دانش‌آموز تایید و از لیست خارج شده است.  

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان دختر در دوره ابتدایی را از دیگر دغدغه‌های استان برشمرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته هفت نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان به علت ازدواج، از ادامه تحصیل بازماندند.  

۱۸۰ هزار دانش‌آموز و پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را در ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم آغاز خواهند کرد.  

کد خبر 541142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha