دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

مدیر فرودگاه یاسوج از باز شدن پای شرکت هواپیمایی ایرباس به فرودگاه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این هفته ۲ پرواز آزمایشی داریم.

فرودگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی محسنیان اظهار کرد: ۲ پرواز آزمایشی امروز دوشنبه و پنجشنبه این هفته توسط هواپیمای ایرباس با گنجایش ۱۴۰ مسافر در فرودگاه یاسوج انجام می‌گیرد. به دنبال بهسازی‌ها و تغییرات اساسی در فرودگاه یاسوج هم‌اکنون امکان نشست و برخاست هواپیمای ایرباس در این فرودگاه وجود دارد.

محسنیان با تشریح وضعیت کنونی زیرساخت‌های فرودگاه یاسوج برای پرواز هواپیمای ایرباس خاطرنشان کرد: طول باند پرواز در این فرودگاه از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافته که می‌تواند زمینه‌ساز پروازهای هواپیماهای بزرگ باشد. پرواز هواپیماهای با بدنه متوسط اکنون در این فرودگاه امکان‌پذیر است و شرکت هواپیمایی ایرباس به همین خاطر در هفته جاری ۲ پرواز آزمایشی در فرودگاه یاسوج  انجام می‌دهد.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه نشست و برخاست هواپیمایی ایرباس ۳۱۹ را می‌توان مهم‌ترین رخداد در صنعت فرودگاهی و هوانوردی فرودگاه یاسوج از شروع کار تاکنون دانست یادآور شد: شرکت هواپیمایی ایرباس بعد از ۲ پرواز آزمایشی، نتیجه بررسی‌های خود را اعلان می‌کند.

نمونه‌ای از ایرباس ۳۱۹ با گنجایش ۱۲۴ تا ۱۵۶ مسافر

وی گفت: بررسی‌های فنی و بازرگانی این شرکت بعد از پروازها آزمایشی انجام می‌گیرد و البته استمرار پروازهای این شرکت در فرودگاه یاسوج به استقبال مردم، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بستگی دارد. نتیجه بررسی‌های شرکت هواپیمایی ATR۷۲ که ابتدای ماه جاری در این فرودگاه اقدام به پرواز آزمایشی کرده، هنوز به ما اعلام نشده است.

محسنیان قیمت پروازهای هواپیمایی ایرباس برای فرودگاه یاسوج را در شرایط کنونی ۲۱۹ هزار تومان ذکر کرد و گفت: این قیمت بسیار مناسبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است. پروازهای آزمایشی ایرباس امروز دوشنبه ساعت ۵:۴۵ از تهران به یاسوج و ۷:۴۰ از یاسوج به تهران انجام شد. زمان پرواز آزمایشی هواپیمایی ایرباس در روز پنجشنبه ساعت ۷:۴۵ از تهران به یاسوج و ۹ صبح از یاسوج به تهران است.

کد خبر 541119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha