مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه‌های افزر شهرستان قیر و کارزین در استان فارس که از شنبه شب آغاز شده همچنان ادامه دارد.

آتش‌سوزی جنگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدعلی کریمی فرماندار شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه این آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه افزر رخ داد، اظهار کرد: صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد کار مهار آتش را دشوار کرده است.

وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت بحران استان و نیروی هوایی، امروز یک فروند بالگرد برای مهار آتش به منطقه اعزام می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: برای مهار آتش به مردم بومی و نیروهای امدادی فراخوان داده شده و از شهرستان‌های لار، فیروزآباد و خنج کمک گرفته گرفته‌ایم.

 فرماندار شهرستان قیروکارزین در خصوص وسعت و علت وقوع آتش اظهار کرد: تاکنون وسعت و علت آتش مشخص نشده و تلاش‌ها برای مهار و جلوگیری از گسترش این حریق ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس نیز اظهار کرد: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی از سپاه، نیروهای بسیجی، مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و منابع‌طبیعی در منطقه حادثه مستقر هستند.

عبدالحسن صمدنژاد با اشاره به تلاش نیروهای امدادی برای مهار آتش در این منطقه، افزود: آتش‌سوزی که از شب شنبه آغاز شده بود با تلاش نیروها مهار شد. اما باز هم از عصر دیروز به دلیل وزش باد، این آتش مجددا شعله‌ور شد و هم اکنون 40 نیرو برای انجام عملیات اطفاء در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه حجم آتش‌سوزی بالاست و در این رابطه از پایگاه هوایی شهید دوران شیراز درخواست بالگرد کرده‌ایم، ادامه داد: امیدوارم آتش‌سوزی در سریع‌ترین زمان مهار و کنترل شود. علت وقوع حریق در دست بررسی‌ است و هنوز وسعت این آتش‌سوزی به صورت دقیق مشخص نیست.

کد خبر 541064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha