معاون کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۶۱ پنل خورشیدی بین مددجویان این نهاد توزیع شده است.

پنل خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیدرضا حسینی بیان کرد: خراسان جنوبی با داشتن ۳۲۰ روز آفتابی ظرفیتی بالقوه در تولید انرژی خورشیدی است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) ، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۶۱ پنل خورشیدی پنج کیلو واتی بین این قشر توزیع شده است. از این تعداد ۵۷ مورد طی سال ۹۷، ۵۳ مورد طی سال ۹۸ و مابقی در سال جاری به شبکه متصل شده است و توزیع و نصب ۲۸ پنل خورشیدی هم در دست اجراست.

حسینی بیان کرد: طی سال گذشته و امسال متقاضیان به ازای هر پنل خورشیدی ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند. هر کیلو وات برق به قیمت هزار و ۴۰ تومان از متقاضی خریداری می‌شود که هر پنل ماهیانه یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارد.

وی بیان کرد: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با استانداری هستیم که در حجم وسیعی، توزیع و نصب پنل خورشیدی داشته باشیم.

۴۳۲ مددجو شاغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری بیان کرد: در چهارماهه سال جاری ۳۰ مددجو از طریق کاریابی‌ها و ۴۰۲ نفر هم از طریق طرح‌های اشتغال شاغل شده‌اند.

در سال جاری  ۲۱۳ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که از این تعداد ۱۰۳ نفر آموزش‌های مقدماتی، شش نفر آموزش‌های مهارتی و ۱۰۴ نفر هم آموزش‌های پایدارسازی و توسعه را فراگرفته‌اند.

کد خبر 541050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha