رئیس شورای شهر تهران گفت: دوران اقتدارگرایی و زورگویی ایالات متحده در امور داخلی ایران، به پایان رسیده است.

محسن هاشمی رفسنجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه سالروز آزادی اسرای ایرانی دفاع مقدس و بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی می‌داریم، گفت: آزادی بدون قید و شرط همه اسرای ایرانی در عراق، نتیجه دیپلماسی مکاتبه‌ای میان رؤسای جمهور ایران و عراق بود که شیرین‌ترین لحظات را برای ملت ایران در بازگشت پیروزمندانه آزادگان ایجاد کرد.

وی همچنین پیروزی اخیر دیپلماسی جمهوری اسلامی در شکست توطئه اخیر دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را تبریک گفت و افزود: عدم همراهی کشورهای اروپایی با اقدام آمریکا علیه ایران، پیام روشنی از انزوای تندروی‌ها و یکجانبه‌گرایی دولت ترامپ و اثبات حقانیت و پایبندی به تعهدات ایران را به افکار عمومی جهانی اعلام کرد.

هاشمی تاکید کرد: این شکست دیپلماتیک در آستانه ۲۸ مرداد که سالروز کودتای آمریکایی علیه دولت مصدق است، نشان می‌دهد که پس از ۶۷ سال، دوران اقتدارگرایی و زورگویی ایالات متحده در امور داخلی ایران، به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: تنها راه تعامل با ایران، مسیر گفتگوی برابر و با حفظ منافع ملی وعزت ایران است که دولت ترامپ با بدعهدی از آن خارج شده اما نتوانست مسیر جایگزینی برای آن، از طریق تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی و سیاسی، ایجاد کند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: وحدت حول منافع ملی ذیل تدابیر مقام معظم رهبری و همگرایی قوای سه گانه با حمایت افکار عمومی داخلی، رمز پیروزی ایران در این تقابل تاریخی با یکجانبه‌گرایی آمریکاست که باید با پرهیز از طرح اختلاف سلیقه‌ها و تخریب مسئولان کشور، بتوانیم از شکاف‌های موجود بین قدرت‌های بین‌المللی در جهت تأمین منافع ملی کشور و عبور از شرایط دشوار و حل مشکلات سخت اقتصادی مردم استفاده کنیم.

کد خبر 540695
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha