رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به صدور مجوز ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در شهر گفت: سازمان آتش‌نشانی اهواز با جمعیت تحت پوشش بیش از یک میلیون نفر تنها یک نردبان ۲۲ متری با قدمت ۳۶ ساله دارد که آن هم فرسوده است.

نردبان آتش‌نشانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم قنبری با اشاره به کمبود تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اهواز، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی اهواز با جمعیت تحت پوشش بیش از یک میلیون نفر، تنها یک نردبان ۲۲ متری با قدمت ۳۶ ساله دارد که این نردبان هم فرسوده است. با توجه به به تاثیر نوسانات ارز در خرید نردبان برای آتش‌نشانی، در حال حاضر قیمت یک نردبان ۵۶ متری با دلار ۲۳ هزار تومانی، ۴۰ میلیارد تومان است.

قنبری با درنظر گرفتن مشکلات خدمات‌رسانی در حوادث با توجه به امکانات آتش‌نشانی تصریح کرد: در اهواز مجوز ساخت مجتمع‌های ۲۰ طبقه هم داده شده است؛ مالکان این مجتمع‌ها پس از احداث نسبت به اخذ مجوز اقدام می‌کنند و طبق قانون سازمان آتش‌نشانی نمی‌تواند از ارتفاع ساختمان‌ها جلوگیری کند بنابراین در شرایطی که ارتفاع ساختمان‌ها در اهواز در حال افزایش است، سازمان آتش‌نشانی نیز باید تجهیز شود. در حال حاضر آتش‌نشانی اهواز ۳۷ خودروی عملیاتی دارد و به ۳۰ خودروی عملیاتی دیگر نیز نیاز داریم. همچنین سازمان آتش‌نشانی اهواز ۴۰۰ نیرو دارد در حالی که باید ۸۰۰ نیرو داشته باشیم.

قنبری با اشاره به مشکلات سازمان آتش‌نشانی در عملیات اطفای حریق در زمان وقوع حوادث در مجتمع‌ها گفت: در برخی حوادث، مشاهده می‌کنیم که راه خروج اضطراری یک مجتمع که محل حادثه است، به انباری تبدیل و قفل شده است که این مساله کار را برای ما سخت می‌کند بنابراین از مردم می‌خواهیم راه‌های خروج اضطراری را به منظور انبار وسایل مازاد استفاده نکنند تا ما هنگام عملیات، دچار مشکل نشویم. بخش زیادی از شیرهای آتش‌نشانی موجود در شهر، با اقدامات شهروندان مانند پوشاندن شیر با سیمان، دیگر قابل استفاده نیستند که در این خصوص نیز در زمان وقوع حوادث با مشکل مواجه می‌شویم. در زمان وقوع حوادث مردم سعی کنند به همکاران ما استرس وارد نکنند و از تجمع خودداری کنند زیرا با تجمع ممکن است خود را به خطر بیندازند و ازدحام خدمات‌رسانی را نیز مختل می‌کند.

کد خبر 540648
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha