توزیع گاز مایع اصناف در استان سیستان و بلوچستان در راستای ساماندهی وضعیت گاز از ابتدای مهر از طریق سامانه تجارت آسان انجام می‌شود.

گاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در راستای سهولت تهیه گاز مایع در سیستان و بلوچستان در یک سال گذشته کارگروه ساماندهی گاز مایع در استان نشست‌های متعددی تشکیل داد و مصوباتی به تصویب رسید که پیگیری و اجرایی شدن آنها سبب کاهش دغدغه شهروندان در تامین گاز مایع مورد نیازشان شد.

اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع و حذف ایستگاه‌ها و صف‌های عرضه در پی آن، افزایش سهمیه گاز سیستان و بلوچستان و تامین از پالایشگاه‌ها، پیگیری برای افزایش ناوگان حمل و توزیع سیلندرهای گاز مایع بویژه برای روستاییان و تکمیل اطلاعات مشترکان در سامانه تجارت آسان برای سهولت در عرضه گاز مایع در منازل انجام شد.

همچنین اخذ مجوز ایجاد چهار تاسیسات گاز مایع در سطح استان برای خدمات‌دهی بهتر و صدور مجوز تامین تاسیسات مورد نیاز برای ایجاد جایگاه‌های عرضه سی ان جی(CNG)  به همراه تجیهز تمامی خودروهای گاز به دستگاه‌های پوز بانکی برای سهولت در ارائه خدمات به شهروندان و امکان نظارت بر نحوه توزیع عملکرد در توزیع صحیح گاز از جمله اقداماتی است که اجرای آنها با موفقت همراه بود.

با اجرایی شدن این مصوبات در سیستان و بلوچستان و انجام اقدامات لازم در خصوص رفع برخی مشکلات، امسال شهروندان سیستان و بلوچستانی براحتی می‌توانند گاز مورد نیاز خود را تامین کنند. در همین راستا شرکت‌های متولی توزیع گاز موظف شدند میزان سهمیه روزانه گاز مایعی که به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته را به طور کامل از پالایشگاه دریافت کرده و به استان وارد کنند.

بر این اساس، برای پیشگیری از ایجاد صف دریافت گاز در سیستان و بلوچستان نیاز است به طور پایلوت جایگاه‌هایی برای توزیع سیلندرگاز در نقاط مختلف شهرستان زاهدان ایجاد شود و شهروندان تنها در آن محل‌ها نسبت به تامین گاز مایع خود اقدام کنند. اگر انجام طرح موفقت آمیز باشد در شهرستان زابل نیز این طرح اجرایی خواهد شد.

با توجه به اهمیت ساماندهی توزیع گاز در سیستان و بلوچستان به واحدهای صنفی اعلام شد تا در سامانه تجارت آسان برای دریافت گاز خود اقدام کنند، هرچند از مدتها قبل این موضوع اطلاع رسانی شده اما برای آن دسته از واحدهای صنفی که طی مدت تامین شده موفق به ثبت نام نشده بودند زمان انجام آن تمدید شد.

ضمن اینکه فرصت ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه تجارت آسان برای دریافت سهمیه گاز دیگر تمدید نخواهد شد و به طور قطعی از ابتدای مهر توزیع گاز مایع واحدهای صنفی تنها بین واحدهایی که در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند انجام می‌شود.

با نزدیک شدن به فصول سرد سال برای پیشگیری از ایجاد صف و بازار سیاه، تامین گاز مردم اهمیت بسیاری دارد و در این راه اگر تخلفی انجام شود مراتب به طور جدی از طریق دستگاه‌های نظارتی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 540636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha