یک روز پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا در بیمارستانی در نیویورک برادرش را ملاقات کرد و از آنجا به باشگاه گلف خود در نیوجرسی رفت، رابرت ترامپ در ۷۱ سالگی روی تخت بیمارستان جان سپرد.

دانلد ترامپ و برادرش رابرت ترامپ در 2016

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، برادر کوچک‌تر دانلد ترامپ حدود ۴۵ روز پیش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در منهتن بستری بود و از هفته گذشته هم به دلایلی که فاش نشد، به یکی از بیمارستان‌های نیویورک منتقل شد. رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه به ملاقات رابرت رفت و در مسیر بیمارستان به خبرنگاران گفت که برادرش روزها و لحظه‌هایی سخت دارد. هر چند ترامپ امیدوار بود او بهبود یابد و دوباره مسئولیت مدیریت بخش ساختمان و املاک سازمان ترامپ را بر عهده بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای کوتاه ضمن اعلام خبر مرگ برادر کوچک‌ترش نوشت: «با قلبی آکنده از اندوه می‌گویم که برادر فوق‌العاده‌ام رابرت امشب در کمال آرامش از دنیا رفت. او نه تنها برادر، که بهترین دوست من بود و جای خالی‌اش همیشه احساس خواهد شد. هر چند دوباره همدیگر را می‌بینیم. یاد او همیشه در قلب من می‌ماند. رابرت، دوستت دارم، روحت شاد.»

رابرت اس. ترامپ در ۱۹۴۸ به دنیا آمد و یکی از چهار فرزند فرد ترامپ بزرگ کوچک بود. دانلد ترامپ پیش‌تر برادر بزرگ‌ترش فرد ترامپ کوچک را از دست داده بود و جز رابرت که شب گذشته از دنیا رفت، یک خواهر هم دارد. رابرت از مقام‌های ارشد سازمان ترامپ بود که اوایل سال جاری میلادی با آن ماری پالن ازدواج کرد. او پیش از مرگ در منطقه میلبروک نیویورک اقامت داشت و در ۲۰۱۶ برای موفقیت برادرش در انتخابات ریاست جمهوری به شدت فعالیت کرد.

یکی از آخرین کارهای رابرت ۷۱ ساله در ماه‌های پایانی زندگی تلاش برای جلوگیری از انتشار کتاب افشاگرانه دکتر مری ترامپ، فرزند فرد ترامپ کوچک بود که البته به جایی نرسید و بر اساس حکم دادگاه، «بسیار زیاد و هرگز کافی نیست: چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را خلق کرد» منتشر شد و به فروش میلیونی رسید. رابرت ترامپ همان زمان اعلام کرد از تصمیم برادرزاده‌اش برای انتشار رازهای خانوادگی ترامپ‌ها عمیقا متاسف و نومید شده است.

کد خبر 540628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha