مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری همچنان در حال پیگیری است، گفت: هم‌اکنون در حال نهایی کردن احکام هستیم و همسان‌سازی از ابتدای مهرماه اجرا می‌شود.

دستمزد - اسكناس - پول - حقوق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر افتخاری تامین ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در ابتدای سال ۹۹ و صدور احکام آن در فروردین‌ماه را بخشی از تلاش‌ها خواند و اظهار کرد: با اینکه بودجه ما ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود، ولی به افزایش ۶۵۰۰ میلیارد تومانی رسید و توانستیم افزایش به نسبت مناسبی را امسال علاوه بر ۱۵ درصد افزایش سنواتی انجام دهیم.

افتخاری گفت: همسان‌سازی همچنان در حال پیگیری است و از ابتدای مهرماه خبرهای خوشی برای همسان‌سازی کامل‌تر و متناسب‌تر با حقوق شاغلان همطراز اعلام می‌شود و الان در حال نهایی کردن احکام هستیم.

  • افزایش سرانه بیمه تکمیلی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه صحبتش بیمه تکمیلی درمان را مطالبه دیگر و خواسته بحق بازنشستگان این صندوق خواند و گفت: خوشبختانه در این حوزه هم اتفاق خوبی رخ داد و از خردادماه امسال سرانه بازنشستگان از ۶۰ هزار تومان در ماه به ۱۴۰هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد.

افتخاری افزود: این افزایش سرانه باعث می‌شود تا خدمات بهتری هم انجام شود. این در حالی است که سهم بازنشستگان مانند سال قبل همان ۳۰ هزار تومان باقی مانده، ولی با افزایش سرانه از سوی دولت و خود صندوق هم سرانه افزایش یافت، هم پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان به دوبرابر و بعضا بیشتر افزایش داده شد و هم برخی پوشش‌ها و خدمات جدید به قرارداد اضافه شد.

  • اصلاح ساختار اقتصادی شرکت‌های وابسته به صندوق

افتخاری در بخش دیگری از سخنانش اصلاح ساختار اقتصادی هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی را راهبرد اصلی این صندوق در حوزه اقتصادی اعلام کرد و گفت: در ابتدای کار تلاش کردیم نظام ‌بودجه‌ریزی را در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت پوشش پیاده سازی کنیم و در همان راستا بودجه جداگانه‌ای را با عنوان بودجه جهش تولید در این بنگاه‌ها تدوین کردیم که حداقل بازده درنظر گرفته شده برای آن ۲۰ درصد از بودجه سالانه معمول بالاتر است.

وی گفت: در قالب کمیته ساماندهی شرکت‌ها، دو محور «مدیریت بهینه پورتفو و دارایی‌های صندوق» و «حفظ و صیانت از دارایی‌های بازنشستگان به‌عنوان ذینفعان این دارایی‌ها» در دستور کار قرار گرفت.

افتخاری افزود: در این راستا ۲۷ شرکت در مسیر انحلال قرار گرفتند و کمتر از این تعداد شرکت نیز به دلیل اینکه ماموریت‌های مشترکی داشتند، برای ایجاد هم‌افزایی و ظرفیت مشترک در قالب زنجیره ارزش و زنجیره تامین در فرایند ادغام قرار گرفتند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، فروش شرکت‌های زیانده یا با بازده پایین و آزادسازی دارایی‌های راکد از این محل و سرمایه‌گذاری این منابع در حوزه‌های مولد و سودآور از جمله برنامه‌های درحال اجرای این صندوق عنوان کرد.

وی افزود: محور دیگر برنامه‌های اقتصادی صندوق، کمیته مدیریت پورتفو و شرکت‌های بورسی و غیربورسی بوده که اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها درحال اجرا است؛ شرکت پگاه گیلان در بورس عرضه شده و بزرگترین صندوق ETF با سرمایه یک هزار میلیارد تومان در بورس عرضه شده و ۱۴ شرکت و هلدینگ دیگر از جمله هلدینگ آتیه صبا و مالی نیز در مسیر ورود به بورس قرا گرفته‌اند.

کد خبر 540455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    آقاى افتخاري ،نامه كميسىيون بودجه مجلس درخصوص همسان سازى بازنشستگان غير هيات علمى دانشگاهها ازطريق تهيه جدول مستقل را اجرا كنيد ،اين گروه در دوسال اخير يك ريال از همسان سازى بهره نبرده اند،در ضمن قولى كه به ١٠ درصدبازنشسته غيرمشمول همسان سازى را اجرا كنيد، تشكرOo
  • احمدی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 3
    همسان سازی محصول پیگیری آقای نوبخت و انون های بازنشستگی است و زمان اجرای آن هم اعلام شده است و ربطی به سازمان بازنشستگی ندارد که بخواهد از آن استفاده نماید.
  • بازنشسته IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    6 1
    درود برشما اگر بقولتان عمل کنی ولعنت برشما اگر فقط حرف زدی
  • اسماعیل IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    3 2
    باسلام خدمت آقای دکتر نوبخت ، حقوق شاغلین دولت که حقوق کمتری دارند همسان سازی از اول مهرماه می شوند؟باتشکر