شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی ۸۱ سایت bts برای ۲۱۶ روستا در این استان خبر داد و گفت: این سایت‌ها به شرط تأمین تجهیزات به سرعت راه‌اندازی می‌شود.

پوشش اینترنتی روستاها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی بلالی  در خصوص حل مشکل دسترسی به اینترنت در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا ویروس و مجازی شدن آموزش‌ها تاکنون ۳۸ روستا از طریق اپراتور همراه اول و ۲۹ روستا از طریق اپراتور ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته دولت مدارس روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل می‌شوند تا برای بحث آموزش مجازی در صورت ادامه‌دار بودن تعطیلی مدارس با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: در هر شهر و روستایی که امکان دسترسی به ADSL وجود داشته باشد از طریق مخابرات دسترسی به اینترنت مدارس حل می‌شود و اگر امکان دسترسی به مودم وجود نداشته باشد مشکل دسترسی به اینترنت این مدارس از طریق اپراتورهای همراه برطرف می‌شود، همچنین ماهیانه ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان با سرعت ۲ تا ۱۶ مگابایت در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

بلالی از راه‌اندازی ۸۱ سایت bts برای ۲۱۶ روستا در چهارمحال و بختیاری خیر داد و گفت: این سایت‌ها به شرط تأمین تجهیزات به سرعت  راه‌اندازی می‌شود، همچنین در برخی از روستاها شبکه اینترنت به ۳g و  ۴g ارتقا پیدا می‌کند.

کد خبر 540379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha