شرکت هرمی بین‌المللی یونیک فاینانس که نزدیک به چهار میلیون دلار ارز از ایران خارج کرده بود، با ورود دستگاه قضایی و دستگیری سرشبکه‌های آن در اردبیل منهدم شد.

شرکت هرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل اردبیل، رئیس کل دادگستری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت توسط فردی اهل اردبیل و ساکن ترکیه در سال ۱۳۹۷ پایه‌گذاری شد و سه متهم دیگر زیرمجموعه‌های مستقیم این فرد در یونیک فاینانس بودند.

ناصر عتباتی افزود: با توجه به اقامت متهم ردیف اول در ترکیه، شبکه یونیک فاینانس در اردبیل آر. سی. مورد نیاز برای افتتاح حساب جدید را از طریق وی تهیه می‌کرد؛ به این صورت که ارز مذکور به صورت دلار توسط متقاضیان تهیه و در اختیار یکی از متهمان قرار می‌گرفت. وی آن را توسط برادر خود به صرافان ارسال می‌کرد تا ارز مربوطه به صورت حواله از کشور خارج شود.

وی درباره میزان ارزهای خارج شده از کشور توسط متهمان بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، تقریبا ۳/۵ میلیون دلار به طریق مذکور از کشور خارج شده است. اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور از طریق عضویت و جذب اعضا در شرکت هرمی یونیک فاینانس به منظور کسب درآمد و منفعت غیرقانونی، اتهام متهمان این پرونده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان این‌که فرآیند تحقیقات مقدماتی این پرونده در حال تکمیل است، گفت: متهمان پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری متناسب به زندان معرفی شدند.

کد خبر 540307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha