پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

وقتی هوا رو به گرمی‌ می‌رود، خوردن خوراک‌های مختلف به عنوان شام بسیار می‌چسبد؛ به خصوص آنکه زود هم آماده شود.

آشپزی

 این خوراک علاوه بر اینکه این ویژگی را دارد، به خاطر وجود میگو در آن، یک خوراک رسمی و پرخاصیت است. بنابراین شما می‌توانید آن را برای پذیرایی از مهمانان‌تان نیز بپزید.

پس اگر مهمانی سرزده داشتید، نگرانی به خود راه ندهید. چون بعد از گذشت نیم ساعت به راحتی می‌توانید با غذایی مناسب و خوشمزه از او پذیرایی کنید.


زمان لازم برای آماده‌سازی: 3 دقیقه
زمان لازم برای پخت:‌12 دقیقه

  مواد لازم:

- میگوی پاک‌کرده؛ 175 گرم
- پودر کاری؛ یک قاشق چای‌خوری
- نخود سبز تازه؛ 115 گرم یا یک پیمانه
-ذرت کنسرو شده؛ 115 گرم یا یک پیمانه
- کدوی سبز؛ 2 عدد متوسط
- فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز؛ یک عدد
- آب‌لیموترش؛ یک قاشق سوپ‌خوری
- پودر تخم گشنیز؛ یک قاشق چای‌خوری سرخالی
- نمک و فلفل قرمز؛ به مقدار کافی
- برگ تازه گشنیز؛ چند برگ

 روش پخت:

1 - ابتدا میگو را همراه کمی نمک در قابلمه‌ای دارای مقداری آب بریزید و بگذارید 5دقیقه روی شعله اجاق‌گاز بپزد. در این فاصله کدو را بشویید و همان‌طور با پوست حلقه‌حلقه کنید و بعد فلفل دلمه‌ای را نیز شسته، خرد کنید؛ سپس میگو را داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

2-  از طرفی دیگر تابه بزرگی آماده کرده، کمی روغن در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود.حالا میگوی پخته‌شده را همراه پودر کاری در روغن بریزید و تفت دهید. در این فاصله نخودسبز را در کاسه‌ای حاوی آب بریزید و روی اجاق‌گاز قرار دهید تا بپزد.

3 - بعد از اینکه نخودسبز کاملا پخت، آن را  همراه فلفل دلمه‌ای، ذرت و کدو به میگوی سرخ شده اضافه کنید و 5 دقیقه تفت دهید.

4 - پس از این مدت، خوراک را با اضافه کردن تخم گشنیز، نمک، پودر فلفل قرمز و آب‌لیموترش طعم‌دار کنید و یک دقیقه دیگر حرارت دهید. در پایان خوراک را در ظرف مورد نظر کشیده، با چند برگ گشنیز تزیین کنید.

کد خبر 54010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز