۳ هزار دستگاه تبلت برای دانش آموزان خوزستانی و محروم از شبکه شاد خریداری‌شده تا به دست آن‌ها برسد، اما چگونه شناسایی و دستگاه‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد؟

شاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصادق کریمی کیا،  در خصوص شناسایی دانش آموزان مناطق محروم و خریداری تبلت برای این دست از محصلان توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با برشمردن این نکته که خوزستان تنها استانی است که با خرید این تعداد از تبلت وارد فاز حمایت از دانش آموزان مناطق محروم شده است، افزود: تأکید ما تهیه ۳ هزار تبلت بدون کم‌وکاست است.

تقریباً تهیه و تأمین اعتبار انجام‌شده است، اظهار کرد: با همکاری مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان از ۴۰ ناحیه آموزش‌وپرورش استان، اطلاعات اولیه دانش‌آموزانی که بنا بر محرومیت نتوانسته بودند از شبکه شاد استفاده نمایند، جمع‌آوری و شیوه‌نامه‌هایی تهیه‌شده تا بتوان تبلت‌های خریداری‌شده را به دست آن‌ها رساند.

اما مهم‌ترین مسئله، توزیع تبلت‌ها است که ما در پی عدالت توزیعی هستیم تا دستگاه‌ها به دست افراد مستحق و نیازمند برسند و ملاک‌هایی نیز مانند معدل دانش آموزان، منطقه محروم، ضریب محرومیت مدرسه و سرانه دانش‌آموزی که برخی از شهرستان‌ها دارا هستند، در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به این مسئله که تعداد شناسایی افراد اولیه محروم، بیش از آمار کنونی است، ادامه داد: اما توجه می‌شود تا این تبلت‌ها به نیازمندترین افراد اعطا شود.

محمدصادق کریمی کیا در خصوص وجود مشکلات اینترنت در مناطق محروم و کمتر برخوردار اظهار کرد: ۲ ماه پیش نیز در جلسه آموزش‌وپرورش استان خوزستان با مجموعه مخابرات مصوباتی گذاشته شد تا در مکان‌هایی که ضعف شبکه وجود دارد، برطرف شود.

پیشتر استانداری خوزستان از تهیه و توزیع ۳ هزار تبلت برای دانش آموزان خوزستان و پخش این دستگاه‌ها میان محصلان مناطق محروم که نتوانستند از شبکه شاد استفاده نمایند، اطلاع داده بود.

کد خبر 540077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha