همشهری آنلاین: کمیته انضباطی رأی خود را درباره بازی برگشت تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفتمین دوره لیگ‌برتر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر در آرای صادر شده برخلاف ادعای مسئولان باشگاه سپاهان که مدعی شده‌ بودند باید از پرسولیس امتیاز کسر شود، امتیازی از دو تیم کسر نشده است و سنگین‌ترین مجازات بازی بدون تماشاگر در خانه برای تیم تهرانی است.

براساس اعلام عبدالرحمن شاه حسینی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درپی شکایت باشگاه سپاهان و برخی شاکیان خصوصی نسبت به حوادث دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان، کمیته انضباطی با استناد به گزارش نماینده فدراسیون، داور مسابقه، نماینده نیروی انتظامی، تحقیقات پیرامونی و بازبینی فیلم مسابقه رای نهایی خود در خصوص این پرونده را عصر روز ۱۳ خرداد به این شرح صادر کرد:

۱) تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل ورود هواداران منتسب به این تیم به زمین مسابقه، فحاشی، پرتاب اشیاء قبل، حین و بعد از مسابقه به انجام دو دیدار بدون تماشاگر از فصل آتی مسابقات لیگ برتر(۸۷ - ۸۸) که تیم پرسپولیس به عنوان میزبان تعیین می‌گردد، محکوم شد. همچنین باشگاه مذکور به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۲) نظر به اینکه کلیه مسابقات بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان طی دو فصل اخیر (۸۵-۸۶ و ۸۶-۸۷) همواره با جنجال و درگیری هواداران توام بوده است به منظور جلوگیری از حوادث حاد و ایجاد آرامش و رفع تنش‌های موجود، مسابقات رفت و برگشت تیم‌های مذکور در فصل ۸۷- ۸۸ (لیگ هشتم) بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.(لازم به ذکراست این محرومیت جدای از محرومیت در نظر گرفته شده بند ۱ خواهد بود).

۳) آقای مسعود زارعی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل فحاشی به نیمکت نشینان تیم سپاهان به مدت سه جلسه از شرکت در مسابقات رسمی محروم و به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۴) با توجه به شکایت خبرنگاران مبنی بر تخریب عمدی وسائط نقلیه آنان و بر اساس گزارش نیروی انتظامی، تحقیقات انجام شده و سایر دلایل مندرج در پرونده نظر به محرز شدن تخریب عمدی توسط طرفداران تیم فوتبال سپاهان، این باشگاه به جبران خسارات وارده به اتومبیل خبرنگاران بر اساس نظریات کارشناسان فنی نیروی انتظامی تهران بزرگ محکوم شد.

۵) درخصوص شکایات عده‌ای از تماشاگران مبنی بر آسیب دیدگی و جراحات وارده، با توجه به اینکه تاکنون محل و زمان وقوع آسیب دیدگی و جراحات وارده و انتساب آن به هر یک ازهواداران دو باشگاه نامعلوم است، این بخش از پرونده همچنان مفتوح به رسیدگی است.

۶) درخصوص ادعای مدیریت ورزشگاه آزادی مبنی بر مطالبه خسارهای وارده به تجهیزات ورزشگاه به لحاظ لزوم تحقیقات و انجام کارشناسی های لازم، پرونده در این خصوص نیز مفتوح است.

شاه‌حسینی در پایان تصریح کرد: چنانچه ظرف یک هفته آینده مدعیان خصوصی نسبت به ارائه مدارک جهت تکمیل پرونده اقدام نکنند، کمیته انضباطی راساً در این زمینه به تصمیم‌گیری و اعلام رأی خواهد پرداخت.

کد خبر 54006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز