تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۰ میلیون و ۹۶۷ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۵۰ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۲۲ تا ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۶ هزار و ۳۲۴ نفر رسید. 

دکتر سیماسادات لاری افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۱۶۲ نفر رسید. وی ادامه داد: تاکنون ۲۹۲ هزار و ۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که ۳۹۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. 

لاری افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار هستند.

اینفوگرافیک | ۱۵ استان قرمز کرونایی را ببینید | جدیدترین آمار کرونا در کشور

  • افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عراق

وزارت بهداشت عراق از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد. تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه‌نیوز نوشت: وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: عراق شاهد ثبت ۳ هزار و ۸۴۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا بود. ۲ هزار و ۶۶۷ نفر از مبتلایان به کرونا نیز بهبود یافتند.

کد خبر 540030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha