مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: هفته آینده سالن مسافری پایانه مرزی سرو توسط رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

پایانه مرزی سرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ارسلان شکری ۲۳ مرداد در دومین کارگروه صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: سالن مسافری پایانه مرزی سرو با مساحت ۴۱۶۰ متر مکعب و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۲۳ پایانه فعال کشور ۵ پایانه فعال در آذربایجان غربی است که ۲۳ درصد پایانه‌های کشور را تشکیل می‌دهد تصریح کرد: در حال حاضر مجموع اعتبار اختصاص‌یافته برای فعالیت‌های زیرساختی پایانه‌های استان ۱۵۵ میلیارد تومان است.

شکری با بیان اینکه ۱۰ درصد ترانزیت کشور از پایانه‌های آذربایجان غربی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در مرز بازرگان در سال گذشته روزانه ۴۵۰ کامیون ترخیص می‌شد که در حال حاضر ۵۰ کامیون است که باعث دپوی محصولات و تشکیل صف‌های طولانی شده و مشکلات عدیده‌ای به وجود آمده که نیازمند رایزنی با ترکیه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: سالن تجاری و مسافری مرز بازرگان با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به مساحت ۵ هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه پایانه پلدشت جزو بهترین پایانه مرزی کشور است یادآور شد: اخذ عوارض‌های مختلف از کشور مقابل باعث شده تمایل به این مسیر توسط مسافران و کامیون‌های باری کمتر شود.

شکری ادامه داد: طی ۴ ماه سال جاری به طور متوسط میزان تردد از نظر باری ۶۸ درصد و از نظر تردد مسافر ۱۰۰ درصد کاهش داشتیم که بیشتر به دلیل شیوع کرونا بوده است.

کد خبر 540002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha