همشهری آنلاین: در حالی که جایزه طریق جاوید شش سال است به آثار منتشره مربوط به امام و انقلاب جایزه می‌دهد، دبیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از تمهیدات برای جایزه سالانه امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین دکتر منوچهر اکبری در گفت وگو با نشریه کتاب هفته ضمن پیشنهاد این جایزه گفت که به دلیل وسعت و بزرگی نام امام خمینی(ره) این جایزه باید در هیئت دولت و یا مجلس تصویب شده و شاخص ترین چهره‌های علمی و فرهنگی کشور در هیئت داوران آن قرار بگیرند.

اکبری که دبیری چهار جایزه کتاب فصل را هم عهده دار است، در پاسخ به این سوال که جایزه طریق جاوید که هم اکنون از سوی جهاد دانشگاهی  ودفتر حفظ آثار امام برگزار میشود هم چنین ویژگی را دارد گفت: پیشنهاد می‌دهم که دبیرخانه این جایزه بزرگ در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تشکیل شود و در برپایی آن نهادهایی چون وزارت علوم و فن‌آوری، وزارت ارشاد و حتی برخی از علمای قم همکاری داشته باشند.

وی درباره زمان پیشنهاد این طرح گفت:در یک کار فشرده یک ساله می‌توان این طرح را تکمیل و به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین هم اکنون جشنواره طریق جاوید در رشته‌های
نقاشی،شعر،رمان، گرافیک، طراحی،گرافیک، خطاطی برگزار می‌شود که جوایز آن را هم سالانه با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی و یا یکی از مسئولان مملکتی اهداء   می کنند.

برخی از کارشناسان امور فرهنگی معتقدند با تقویت همین جایزه و بالا بردن سطح آن و تقیسم بندی آن به دو رده دانشجویی و بزرگسالان و حتی بین المللی می‌توان به همان منظوری که دبیرکتاب سال انتظار دارد رسید

کد خبر 53996

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز