مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: در مراسم محرم یک سری قوانین برای حفظ سلامت مردم اندیشیده شده و در این راستا حرکت هیئات مذهبی به سمت بقاع متبرکه ممنوع است.

نوحه دستگاهی؛ میراث عاشورایی مینودر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی اظهار کرد: در محرم امسال فعالیت هیئت‌ها به‌صورت محلی خواهد بود و محل‌های تکایا و هیئات مذهبی توسط مسؤلان هیئت‌ها باید ضدعفونی شود تا شاهد رعایت مسائل بهداشتی در هیئات استان باشیم.

وی افزود: استان فارس جزو اولین استان‌های کشور است که توانسته با همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف نسبت به تدوین شیوه‌نامه برگزاری مراسم‌ مذهبی ماه محرم اقدام کند.

به گفته این مسئول طی دو ماه گذشته ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی تصمیمات مختلفی اتخاذ کرد که یکی از اصلی‌ترین این تصمیم‌ها برگزاری مراسم‌های آیینی با ایجاد محدودیت در مدت زمان برگزاری است.

بنا به اظهارات مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، بر اساس مصوبات ابلاغ شده حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در نظر گرفته شده، دو ساعت بوده و طی این مدت هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند. 

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های تمام آحاد مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه نحوه برگزاری مراسم‌های محرم بود که با تدابیری که توسط دستگاه‌های متولی در این بخش اتخاذ شد این مراسم‌ امسال با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود.

کد خبر 539948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha