سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) با حضور مسئولان کشوری و لشکری، جمعی از سفرا، کارداران، وابستگان نظامی و فرهنگی و قشرهای مختلف مردم صبح سه شنبه در حرم مطهر آغاز شد

امروز قشرهای مختلف مردم ایران با حضور پرشکوه در حرم مطهر امام خمینی (ره) بار دیگر عشق و ارادت خود را به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

صحن حرم مطهر امام خمینی (ره) مملو از گروههای مختلف مردم است که از استانهای مختلف ایران اسلامی به این مکان متبرک آمده‌اند.

حضور قشرهای مختلف مردم از سراسر کشور با لباس های محلی، لهجه‌ها و گویش‌های گوناگون در نوزدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی نشانه جایگاه ممتاز و نقش محوری حضرت امام است.

حضور گسترده مردم در این مراسم با شکوه به گونه ای است که مرقد مطهر امام روح الله از آغازین ساعات امروز مملو از عاشقانش است.

کاروان ها و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی از استان های مختلف به صورت محلی و سنتی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ارتحال امام خمینی (ره) به عزاداری می پردازند.


به این مناسبت دیشب نیز مراسم باشکوهی با حضور رئیس جمهور و قشرهای مختلف مردم عزادار در جوار مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

همچنین یکصد اندیشمند کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم گرامیداشت مقام والای امام خمینی به تهران آمده اند.

بیش از 500 خبرنگار و گزارشگر خارجی و هزار و 500خبرنگار ؛ عکاس ؛ فیلمبردار داخلی این مراسم باشکوه را پوشش خبری می‌دهند.

کد خبر 53994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز