فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن اعلام تمدید محدودیت‌های کرونایی در پایتخت، به ارائه آمار مبتلایان کرونا در این شهر طی ۲۴ ساعت پرداخت.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در تصمیم مشترکی که با استاندار تهران اتخاذ شد، با توجه به استمرار وضعیت قرمز در این استان، تمدید مجموع محدودیت‌های اعمال‌شده‌ را تا پایان مرداد شاهد خواهیم بود. با لغو طرح ترافیک این محدودیت‌ها استمرار می‌یابد.

وی افزود: همکاری شهرداری در این زمینه با ما بسیار خوب بوده است و ما یک کار مشترک تحقیقاتی با شهرداری تهران داشته‌ایم که احتمالاً در هفته آینده به‌طور کامل‌تر انجام خواهد شد و آمار ۱۰ روزه ما نشان می‌دهد که با لغو طرح ترافیک میزان استفاده از حمل و نقل عمومی تغییر چندانی نداشته است و لغو طرح ترافیک در مدیریت کاهش سفر در استان تهران چندان تاثیر نداشته است.

زالی ادامه داد: بیشترین میزان اثربخشی در کاهش ابتلا و بستری، استفاده شهروندان از ماسک و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چرخشی شدن کارکنان در ادارات است‌. در اولین روز اجرای طرح چرخش کارمندان، ترافیک تهران ۵۳ درصد سبک‌تر شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۴ بیمار جدید بستری شدند که ۱۲۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند. سهم کسانی که با مراجعه به بخش‌های بهداشتی و درمانی نیاز به مراجعه داشتند ۱۰.۳ درصد بوده است. ۴۳۲ بیمار نیز ترخیص‌ شده‌اند.

کد خبر 539903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha