رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی نوشت: جناب مهندس فتاح با مصاحبه اخیرشان باب خوبی را در اعاده حقوق مردم باز کردند که ای کاش سایر مسئولان ذیربط و ذینفع هم به ایشان تأسی کنند.

پرویز فتاح

به گزارش همشهری آنلاین، حمید میرزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جناب مهندس پرویز فتاح با مصاحبه اخیرشان باب خوبی را در اعاده حقوق مردم باز کردند که ایکاش سایر مسئولان ذیربط و ذینفع هم به ایشان تأسی کنند. بعضی از سیاسیون به مصاحبه ایشان ایراد گرفتند که او دارد زمینه تحبیب قلوب مردم را برای انتخابات ۱۴۰۰ فراهم می‌کند.

اولا این نیت‌خوانی‌ها مشمول انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ است ثانیا ما مسئول نیت‌خوانی نیستیم تازه با فرض چنین نیتی، این وظیفه اعاده حقوق مردم از ایشان را سلب نمی‌کند.

طبق ماده ۳۳۷ قانون مدنی استیفاء بلاجهت از مال غیرمستحق اجرت‌المثل و از مصادیق اکل مال به باطل و مشمول وَ لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ خوانده شده است. مگر حضرت علی علیه‌السلام در خطبه ۱۵ نهج‌البلاغه نفرمودند: «وَاللهِ لَوْ وَجَدْتُه قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّساءُ، وَ مُلِکَ بِهِ الاِماءُ، لَرَدَدْتُهُ». اگر حق بیت‌المال به کابین زنانتان رفته باشد آنرا باز پس می‌گیرم؟ اصلا یکی از دلائل و فلسفه پذیرش مسئولیت حضرتش در زمامداری مردم اعاده حقوق ایشان بود.
قرار نبود بعد از انقلاب، عزیزدردانه‌های بلاجهت و ویژه‌خواران بی‌ملاطفت حقوق مردم و مستضعفان را به بهانه‌های مختلف در چنگ آورند و مانع اجرای عدالت شوند.

خوب است به جای اتهام به یک مسئول شجاع که به وظایفش عمل کرده از این اقدام در بازپس‌گیری بیت‌المال حمایت کنیم.

در همین زمینه:

کد خبر 539860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha