دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: امروز نام امام خمینی(ره) پرچم عزت، عدالت، آزادگی و نقطه اطمینان ملت‌های عالم و همچنین کابوس مرگبار هوار شده بر سر مستکبران جهان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد دوشنبه 13 خرداد و در جمع اقشار مختلف مردم در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به امیدواری بسیار قدرتهای بزرگ به کمرنگ شدن اندیشه‌های امام خمینی (ره) و لرزان شدن مکتب ایشان پس از رحلت امام افزود: امروز به فضل الهی خورشید وجود امام (ره)دم به دم درمشارق ارض طلوع ودلهای تشنه معنویت ناب محمدی(ص)را سیراب می کند.

رئیس جمهور وجود نورانی امام را هدیه ای الهی برای بشریت امروز خواند و تصریح کرد: امام هم حجت هم دستگیر هم راه وهم راهنماست وفریادگر همه خوبیها وزیباییها در دوران معاصر است.

احمدی نژاد حرکت امام خمینی (ره)را در مسیر حرکت انبیا توصیف و تاکید کرد: امام بزرگوار ما مانند یک اقیانوس اب شیرین و زلال حیات بخش است که هر جنبده ای را در هر جغرافیا و زمانی سیراب می کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به خلقت انسان به عنوان اشرف مخلوقات و حرکت او با کمک هادیان الهی به سمت مقام خلافت الهی گفت: خداوند متعال ماموریت بزرگی را برای انسان قرار داد که حاصل ان مقام خلافت الهی و کمال مطلق است و بر این راه انسان دو وظیفه بزرگ برعهده دارد.

وی افزود: ساختن جامعه نمونه حیات طیبه وزندگی برپایه پاکی، عدالت، عشق، اوج گرفتن و حرکت به سمت قله‌های کمال تاجوار رحمت الهی دو وظیفه بزرگ انسان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای تحقق این ماموریت باید سه عنصررا در کنار هم قرار داد،تصریح کرد:خداپرستی و توحیدکه از اصل آن کار برای خدا متجلی می‌شود، عدالت که زمینه‌ساز رشد و کمال وتنظیم کننده روابط اجتماعی و مدیریت حاکمیت انسانهای صالح که نقطه اوج آن مدیریت انسان کامل، سه عنصری است که باید برای تحقق اهداف در نظر گر فته شود.

احمدی نژاد افزود:ستمگران غاصبان ومشرکان مقابله با این سه عنصر را هدف اصلی خود قرار دادند چرا که تحقق این سه عنصر یعنی نابودی همه زشتی‌ها، تعیض‌ها، ‌حقارت‌ها و عقب افتادگی‌های بشر.

رئیس جمهور امام را از روز اول تا اخر پرچمدار توحید در دوران معاصر خواند و گفت: خط مقدم حرکت امام مبارزه با هر آن چیزی بود که در مقابل توحید قرار داشت و امام از مبارزه با هوا و هوس و اخلاص برای خدا و خداپرستی ناب به این مقام رسید.

احمدی نژاد به عبارت معروف امام راحل که هنگام عروج ملکوتی اش اشاره کرد و افزود: این عبارت که با قلبی مطمئن اغاز شده است نشان می‌دهد که امام خود را چگونه خالص کرده بود در واقع امام همواره پایبند به تکلیف الهی و ذوب در تکلیف الهی بود و تک تک سلول هایش فریاد توحید وخداپرستی سر می‌داد.

رئیس جمهور پیام دوم امام را حرکت در جهت برپایی عدالت برشمرد و افزود: امام پرچمدار عدالت در این سرزمین و جامعه بشری بود و در مقابل کوچکترین ظلم وتبعیض تحمل نمی کرد و فریاد امام از همان روز اول تا همین امروز در همه جای دنیا طنین انداز است.

وی افزود: امام می‌فرمودند تاظلم هست مبارزه هست و تامبارزه هست ما هستیم این خط مشی تکلیف و عدالت خواهی امام است و در اوج فشار نظامی و تحریم نیز امام در مقابله با قدرت‌های فاسد جهانی ذره ای عقب ننشست و در همان زمان فریاد زد که اگر بخواهید در مقابل دین ما بیاستید در مقابل همه شما خواهیم ایستاد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امام حتی در تقسیم نگاه خود برای مردم مراقبت می‌کرد تا تبعیضی بوجود نیاید گفت: امام هدفش برپایی عدالت در جهان بود و با تمام وجود برای ان تلاش کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) همه عمروتوان خود و آبروی خود را صرف زمینه سازی حکومت صالحان و مصلح کل یعنی حضرت بقیه الله کرد افزود: امام حرکت خود را زمینه و مقدمه سازی برای حکومت امام معصوم (ع)در جهان می دانست ودر دوران زندگی خود حتی یک لحظه و یک ثانیه حاکمیت طاغوت و ستمگران را به رسمیت نشناخت.

رئیس جمهور: شمارش معکوس برای اضمحلال قدرت اهریمنی آمریکا آغاز شده است

رئیس جمهور درجمع اقشار مختلف مردم که به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)درحرم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران گردهم آمده بودند گفت: امروزبه لطف ایستادگی ملت ایران ستمگران ومستکبران به بن بست کامل رسیده‌اند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش خطاب به امام خمینی(ره)گفت: ای امام عزیز فرمودی که مستکبران جهان باید محو و نظام سلطه جهانی برچیده شود ،من امروز عرض می کنم به لطف وجود نورانیت و به لطف هدایت ها و کلام گرم خدایی و استمرار خط نورانیت ستمگران و مستکبران به بن بست رسیده اند و به فضل الهی شمارش معکوس اضمحلال قدرت اهریمنی آمریکا به صدا درامده است.

وی افزود: ای امام عزیز فرموده بودی که رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب نامشروع و غده سرطانی است که باید ازصفحه روزگار محو شود من امروز خدمت شما عرض می‌کنم این کلام نورانی و هدایت و این آرمان شما در استانه به ثمر نشستن است ورژیم صهیونیستی فلسفه وجودی خود را از دست داده، ملت فلسطین با نام و یاد و راه تو خود را شناخته و در مسیر نورانی تو قدم گذاشته است.

رئیس جمهور گفت:رژیم صهیونیستی در بن بست کامل است و آرزوی شما (امام خمینی (ره) ) به زودی محقق و این جرثومه فساد محو خواهد شد.

احمدی نژاد گفت: ای امام عزیز عاشق ملت بودی و همه وجودت عشق به مردم و خدمت به آنها بود و آرزو داشتی جوانان این سرزمین قله های علم و ایمان و عمل صالح را فتح کنند و نسل های دوم ، سوم و چهارم انقلاب میدانداری و آرمانهایت را محقق کنند، امروز صحنه گردان همه صحنه های انقلاب جوانان درس آموخته از مکتب خمینی بزرگ هستند.

احمدی نژاد همچنین خطاب به امام راحل گفت:ببین که جوانان همه صحنه های علمی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی را پر کرده اند و نسل امروز پرشورتر ، مومن تر ،‌خط امامی تر ، آگاه تر ، شجاع تر و مصمم تر در صحنه ایستاده اند و تا پرچم تو را بر قلل رفیع بشریت به اهتزاز در نیاورند، از پای نخواهند نشست.

رئیس جمهور همچنین گفت:ای امام عزیز، ملت را به پایبندی به اصول اسلامی،‌ ایمان ناب به خدا، پایبندی به عدالت و ارزشها تکلیف و به ملت سفارش کردی که مبادا اهداف کوچک شما را از اهداف بلند الهی باز دارد من امروز عرض می‌کنم ملت ایران منسجم تر، متحد تر،‌ مومن ترو شجاع‌تر در صحنه ایستاده است و به پیروی از خلف صالحت تا فتح آخرین سنگرهای جبهه مستکبران و مسیر نورانی تو را با قدرت ادامه خواهد داد.

احمدی نژاد افزود: ای امام عزیز سفارش کردی که مسئولان خادمان مردم و در خدمت آنها باشند در صیانت از حقوق ملت ذره ای عقب‌نشینی و کوتاهی نکنند، سفارش کردی که میراث بزرگت را در عرصه های داخلی و جهانی پاس دارند، من امروز عرض می کنم افتخار مسئولان این است که خادم مردم اند و در عرصه های جهانی به نام تو سخن می‌گویند، به اتکای مکتب و اندیشه های تو در برابر مستکبران ایستاده اند.

رئیس جمهور همچنین گفت:فرمودی به حرف نق زنها ،بی دردها و راحت طلب ها گوش ندهید، من امروز عرض می کنم ملت نه تنها این اقشار را پشت سر گذاشته است بلکه در تبعیت از فرمان تو همه ابرقدرتها را نیز پشت گذاشته است و برای قدرتهای جهانی پشیزی ارزش قائل نیستند.

احمدی نژاد تصریح کرد: ای امام عزیز درس های تو برای همه ملت‌ها برای صدها و هزاران سال زندگی عزتمند و سعادتمند راهگشاست ، فرمودی اگر روزی ابر قدرتهای فاسد از ما تعریف کنند،آن روز ،روز عزای ماست و وقتی عصبانی می شوند انروز ما مطمئن هستیم در مسیر صحیح حرکت می کنیم ، من عرض می کنم امروز ابرقدرتها در اوج عصبانیت از ملت ما هستند و شعار ملت ما این است:ازخشم خود بمیرید و به جهنم واصل شوید.

رئیس جمهور در جمع بندی اظهاراتش با بیان اینکه امروز مسئولیت و ماموریت های ما بسیار سنگین است افزود:انسان مومن و موحد و پیرو خط امام وولایت همزمان در چند جبهه درگیر است ایستادن در خط امام و ولایت یعنی اماده شدن در برابر فشارها ، جوسازیها ، دروغها ، تحریم ها و تهدید هاست ورمز پیروزی در برابر انها ایستادگی است.

وی تصریح کرد: مقابله با مستکبران ذات انقلاب اسلامی است همانطور که نفی بت ها و بت شکنی ذات خدا پرستی است.

احمدی نژاد گفت: انقلاب اسلامی با نفی ابر قدرتها و ایستادگی در برابر انها با عدالت خواهی ،‌پاکی طلبی، مقابله با زیاده خواهی‌ها،‌ دست اندازیها و پررویی‌ها زنده است و زنده خواهد بود.

رئیس جمهور کشورمان در پایان گفت: ای امام عزیز ملت ایران بر عهدی که با تو بسته، پایبند است و به فضل الهی آرزوها و آرمانهای تو رامحقق خواهد کرد.

کد خبر 53986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز