چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

فیلم کوتاه «انکاس» (ENKAS) ساخته هنرمند هرمزگانی به جشنواره فیلم بین‌المللی اورلاندو در ایالت فلوریدا راه یافت.

انکاس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در خصوص این فیلم گفت: این سومین حضور بین‌المللی فیلم «انکاس» به کارگردانی محمود شاکری در جشنواره‌های بین‌المللی است.

مهران جلایی افزود: جشنواره اورلاندو یکی از ۲۵ جشنواره پرطرفدار جهان توسط مجله «Moviemaker» شناخته شده که به فیلم‌های مستقل باکیفیت سینمای جهان اختصاص دارد و هر سال آثار خود را در ۱۲ سالن به نمایش می‌گذارد.

وی بیان کرد: «انکاس» تاکنون در جشنواره بین‌المللی رپیدلیون  آفریقای جنوبی نیز حضور یافته و کاندیدای کارگردانی جشنواره کلابوراگی هند و دریافت لوح در این جشنواره را در کارنامه خود دارد.

محمود شاکری، تهیه‌کننده «انکاس»، نیز در تشریح این فیلم  گفت: فیلم روایتی کوتاه از زندگی یک زن و مرد و درباره تقبیح سقط جنین است.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: محمود شاکری، نویسنده و کارگردان؛ مسعود میرزایی، مدیر نور و تصویر و تدوین؛ مهدی محمودی، تصویربردار؛ امین اردانی، صدابردار؛ ابراهیم اسفندی، مدیر تولید؛ محتشم عسکری، دستیار تصویربردار. در این فیلم فاطمه ساحلی‌زادگان، سمیرا ستاری، اصغر بشارتی و امید الماسی بازی می‌کنند.

در گویش محلی بندرعباس، «انکاس» به ماهی مرکب گفته می‌شود.

کد خبر 539782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha