مدیر توزیع برق مراغه از کشف ۸۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در یک واحد تولیدی این شهرستان خبر داد.

ماینر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی معتمدی گفت: این واحد تولیدی از تعرفه غیرمجاز برق برای استخراج ارز الکترونیکی در طول شبانه‌روز استفاده می‌کرد که توسط کارشناسان توزیع برق این شهرستان شناسایی شد.

وی ادامه داد: با حضور ماموران انتظامی و با حکم قضایی، دستگاه‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال از این واحد تولیدی جمع‌آوری و توقیف شد.

مدیر توزیع برق مراغه اضافه کرد: برای استفاده این دستگاه‌ها از برق صنعتی این واحد تولیدی استفاده می‌شد که با صاحبان آن واحد تولیدی برخورد قانونی شد.

معتمدی با تاکید بر لزوم نظارت بر استفاده مناسب از تعرفه‌های برق در مناطق مختلف گفت: هر گونه استفاده از برق در مصارف تعریف‌نشده و غیرقانونی تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ماینرها در مناطق مسکونی که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز است، موجب افت ولتاژ در این مناطق می‌شود و از این رو، تخلفی آشکار و قابل پیگرد است.

معتمدی اظهار کرد: کارشناسان برق این شهرستان به صورت مستمر از همه واحدهای تولیدی و مسکونی بازدید می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، ضمن برخورد، متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی، واقع است.

کد خبر 539651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha