شهردار سنندج از سرمایه‌گذاری خارجی ۲۰۰ میلیارد تومانی با هدف جابه‌جا کردن بازار تاناکورا و کاهش ۱۰۰ میلیارد تومانی بدهی‌های شهرداری خبر داد.

تاناكورا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حشمت‌الله صیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات شهرداری سنندج برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در پروژه سنه سنتر با هدف انتقال بازار تانکورا انجام می‌شود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این پروژه باید در مدت دو سال به اتمام برسد اما با توجه به توانمندبودن سرمایه‌گذار عراقی که به لحاظ مالی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است این پروژه خیلی زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه برند بسیار خوبی برای شهر سنندج خواهد بود و می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی و به‌کارگیری تعدادی از جوانان جویای کار در این شهر هم تاثیرگذار باشد.

صیدی افزود: در حوزه فنی و زیرینایی پروژه‌هایی همچون اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی، احداث میدان ورودی ناحیه منفصل شهری ننله، احداث تقاطع غیر همسطح توحید و احداث پروژه بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر صورت گرفت.

شهردار سنندج با بیان اینکه در این دو سال بلوار ۳۶ متری دگایران نیز احداث شد، گفت: مسیر ۷ کیلومتری مسیر دوچرخه‌سواری کمربندی آبیدر، احداث باند دوم بلوار کمال الملک، تکمیل تقاطع غیر همسطح سنجر خان و تعریض بلوار ابن سینا نیز صورت پذیرفت.

وی با ذکر اینکه مطالعه و تهیه نقشه‌های اجرایی احداث پارک فرامنطقه‌ای ۳۳ هکتاری در سنندج لحاظ شد، تصریح کرد: بازسازی و ساماندهی پارک امانیه، ارتقای یک متری سرانه فضای سبز در دو سال اخیر، احداث ۲۹ هزار متر مربع فضای سبز و احداث پارک‌هایی درون محله‌ای و مشاهیر کرد از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز است.

صیدی با گریز به واقعه اعتصاب پیمانکاران توضیح داد: بدهی‌های شهرداری از ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به حدود ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

وی در خصوص مطالبات شهرداری سنندج توضیح داد: ۱۶۲ میلیارد تومان ثبت مطالبات از دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی با استفاده از ظرفیت بند و تبصره پنج قانون بودجه سال گذشته اخذ و در کنار آن ۳۷ میلیارد تومان وام‌های کلان از محل اوراق تسویه دولتی و تملک املاک و زمین‌های بابت طلب‌های شهرداری صورت پذیرفت.

کد خبر 539640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha