چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

مدیر جهاد کشاورزی هوراند از آغاز برداشت سماق از ۷۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان رتبه اول تولید سماق را در ایران دارد.

سماق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احد طایری با بیان اینکه هوراند یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید سماق در کشور است افزود: سماق این شهرستان در دل جنگل‌های ارسباران آذربایجان شرقی تولید می‌شود و مرغوب‌ترین سماق کشور است. وی پیش‌بینی کرد ۵۶۰ تن محصول از باغ‌های سماق شهرستان هوراند برداشت شود.

طایری با اشاره به مساحت ۷۰۰ هکتاری باغ‌های سماق در این شهرستان خاطرنشان کرد: از این مقدار ۵۵۰ هکتار به صورت جنگلی و ۱۵۰ هکتار به صورت دست‌کاشت است. همچنین، سماق هوراند از لحاظ کیفیت، رنگ و طعم رتبه اول کشور را دارد و همه ساله محصول تولیدی پس از برداشت در 5 کارگاه سماق‌کوبی منطقه در شرایط بهداشتی فراوری و بسته‌بندی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی هوراند ابراز امیدواری کرد هم در زمینه تولید قدم مثبتی برداشته شود و هم اراضی شیبدار شهرستان به باغ‌های سماق که بومی منطقه است، تبدیل شود تا هم از لحاظ اقتصادی کمک حال کشاورزان باشد و هم از فرسایش خاک جلوگیری و در راستای احیای جنگل‌های ارسباران قدم کوچکی برداشته شود.

وی با بیان اینکه سماق به لحاظ ارزش غذایی و دارویی، یکی از محصولات منحصر به فرد بخش چهاردانگه از توابع هوراند است افزود: بخش عمده این محصول از طریق خشک کردن و فراوری در کارگاه‌های سماق‌کوبی فعال در منطقه به بازارهای هدف عرضه می‌شود.

عملیات برداشت محصول سماق در شهرستان هوراند از اواخر مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد.

کد خبر 539636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha