چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی افزایش یافته و به ۵.۲ درصد رسیده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان بیان کرد: تا پایان وقت اداری دیروز ۱۳۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که نسبت به روز دوشنبه ۱۲ درصد کاهش داشته است.

غلامرضا شریف‌زاده با بیان این‌که از بیماران بستری تاکنون ۴۸ نفر مبتلا قطعی به کرونا بوده‌اند که نسبت به روز گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است، افزود: ۱۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال عمومی شش نفر از بیماران وخیم است. متأسفانه با یک مورد جدید فوتی تا پایان وقت اداری دیروز، کل آمار فوتی کرونا در استان به ۱۲۱ مورد افزایش یافته است.

میزان ورود تجمعی در استان به ۲۸۵ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است. میزان ورود تجمعی در سطح کشور ۳۹۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در کشور ۵.۷ درصد و در خراسان جنوبی به ۵.۲ درصد رشد یافته است. شاخص نمونه‌گیری در خراسان جنوبی ۱۴.۹ در هزار نفر جمعیت بوده و درصد نمونه‌های مثبت هم ۱۹ درصد برآورد شده است. به طور متوسط از چهارم اسفند ماه سال گذشته روزانه ۱۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی هر دو یا سه ساعت یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد. آمار جدید نشان دهنده این امر بوده که کودکان می‌توانند همچون بزرگسالان به این بیماری مبتلا شوند. نوع بیماری در اکثر کودکانی که به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند، بدون علامت بروز می‌کند.
 

کد خبر 539580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha