مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

رئیس پلیس راه ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون رانندگان خودروهای سواری بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده در ۵۶ درصد حوادث جاده‌ای مقصر بوده‌اند.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون میزان حوادث منجر به جرح و فوت در این استان به نسبت دوره مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: پرحادثه‌ترین محورهای مواصلاتی استان طی مدت یادشده مسیر پل سیمره- هلیلان، دره‌شهر- مهران- دهلران و ایلام- مهران است.

رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به اینکه رانندگان سواری در ۵۶ درصد حوادث جاده‌ای استان مقصر شناخته شده‌اند یادآور شد: ۴۴ درصد تصادف‌های رخ‌داده در محورهای ارتباطی استان در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق افتاده است.

سرهنگ همتی‌زاده تاکید کرد: بیشترین تصادفات در گروه سنی ۲۲ تا ۲۸ سال رخ داده که نشان می‌دهد این افراد با توجه به رعایت نکردن سرعت مطمئنه حوادث رانندگی بیشتری ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۷ دوربین ثبت تخلف رانندگی در جاده‌های مواصلاتی استان نصب شده است اضافه کرد: ۱۴ مورد از این تعداد فعال هستند و بر اساس ارزیابی‌ها، سرعت غیرمجاز بیشترین تخلف ثبت‌شده در دوربین‌ها بوده است.

رئیس پلیس راه ایلام کاهش سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، کنترل بستن کمربند ایمنی و جلوگیری از انحراف و تجاوز به چپ را از اصلی‌ترین برنامه‌های پلیس برای کاهش حوادث جاده‌ای عنوان کرد.

کد خبر 539559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha