سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

خسروی گفت: ساماندهی کد رهگیری برای صنف مشاوران املاک و ایجاد کمیسیون‌ها برای تنظیم بازار از مهم‌ترین اقدامات وزارت صمت در ماه‌های اخیر بوده است.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی از جمله تعیین سقف قیمتی برای موجران و تمدید اجاره‌ها نقش موثری در ایجاد آرامش بازار اجاره دارد، گفت: تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا توانسته بسیاری از اقداماتی که شرعا مجاز نبود را اجرایی کند، بنابراین تعیین سقف قیمتی برای موجران که شرعا می توانست مجاز نباشد را عملیاتی کرد.

او ادامه داد: اجرایی شدن این طرح و تصمیمات دولت توانست در نهایت آرامش را به بازار اجاره باز گرداند البته در این بخش هم تا حدودی موجران منصف بودند و اگر این تصمیمات هم گرفته نمی شد قیمت ها در برخی از مناطق منصفانه بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه ساماندهی کد رهگیری برای صنف مشاوران املاک و ایجاد کمیسیون ها برای تنظیم بازار از مهم ترین اقدامات طی ماه های اخیر در وزارت صمت است، گفت: میزان معاملات مسکن تا ۱۵ مرداد ماه ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه ماه گذشته افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور بیان کرد: در شهر تهران میزان معاملات ۸ درصد بوده است و شاهد افزایش ۳۹ درصدی در مبایعه‌نامه‌ها هستیم.

او افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تمدید قرادادهای اجاره میزان نرخ اجاره بها حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

خسروی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصمیمات این بخش خود نقش موثری در بهبود بازار اجاره و کنترل قیمت ها و همچنین  اجرایی شدن کد رهگیری دارد، بیان کرد: توجه به این حوزه خود می‌تواند باعث تقویت شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در پایان تصریح کرد: اخذ کد رهیگری در پرداخت تسهیلات به مستاجران نقش بسیار موثری دارد و اجرای آن توسط وزارت صمت بسیار اثرگذار بوده است.

کد خبر 539368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha