وزیر بهداشت گفت: امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره زمان برگزاری کنکور سراسری تصمیم‌گیری می‌کنیم. وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت اجازه شکست پروتکل‌ها را نخواهد داد.

سعید نمکی - وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازتسنیم، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برگزاری کنکور گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکترا با حداقل شکست پروتکل‌ها برگزار شد. از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد راضی بودیم گرچه مشکلات و نارسایی‌هایی هم داشتیم اما بسیار اندک بود. با همین الگو قرار بود آزمون کنکور سراسری را نیز برگزار کنیم، اما در آنجا گفته بودیم که ما شیوه‌نامه‌ها و استانداردها را کمی سخت‌تر خواهیم گرفت.

به گفته وی، دلیل این‌که در کنکور کارشناسی ارشد فاصله بین دو نفر را یک متر و ۶۰ سانتی‌متر در نظر گرفتیم آن‌ بود که آن‌ها به آگاهی بیشتری از رعایت دستورالعمل‌ها رسیده‌اند اما وقتی یک فرد دبیرستانی بخواهد در چنین محیطی حضور یابد، رعایت پروتکل‌ها به خصوص در مناطق گرمسیر برای او سخت‌تر است به همین دلیل گفتیم باید فاصله‌ها را به‌گونه‌ای تعیین کنیم که هیچ‌کس در ورود به کنکور سراسری دچار بیماری نشوند.

نمکی با بیان این‌که برای اطمینان‌بخشی به خانواده‌ها، شیوه‌نامه‌های کنکور سراسری را سخت‌تر تعیین کردیم، افزود: دیروز در جلسه با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم و ریاست سازمان سنجش، پرسیدیم چقدر بضاعت رعایت این پروتکل‌ها وجود دارد که آن‌ها اعلام کردند اگر فاصله‌ها را کمتر کنید، امکان اجرا برای ما وجود دارد که ما گفتیم از پروتکل‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و بحثشان این بود که وقتی که تعیین شده است برای رعایت پروتکل‌ها کافی نیست و باید یک ماه به تعویق بیفتد.

وزیر بهداشت: کنکور ۹۹ به تعویق افتاد

وزیر بهداشت گفت: ما این پیشنهاد وزیر علوم را کتباً دریافت کردیم و قرار شد که به شکل اضطراری امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و نتیجه اعلام شود؛ این‌ بحث که اصلاً کنکور برگزار نشود مطرح نیست.

وزیر علوم: نمی‌توانیم کنکور را برگزار کنیم

وی توضیح داد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و دستگاهی که همواره سعی کرده با مردم با صداقت صحبت کند، هرگز اجازه شکست هیچ پروتکلی را نخواهد داد و به عنوان امین مردم این سرزمین حتی اگر شب آخر هم احساس کنیم قرار است پروتکلی رعایت نشود، اجازه برگزاری کنکور را نخواهیم داد.

کد خبر 539315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • vs,g IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    9 7
    اره می بینیم تمامی پرتوکل هاتون تو مترو، اتوبوس ،بازار رعایت میشه ،فقط تو برگزاری کنکور رعایت نمیشه .همه می دونند بحث سیاسی هست و لابی گری ، نمایندگان اگر وقت کردند به جای کنکور به گرانی برسند .
  • زبان حال بیشتر کنکوریها DE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 17
    میشه اینقدر دلسوزی برای ما نکنید ما می خواهیم کنکور بدیم بمیریم از دست شما راحت شیم.چرا آب پاکی را روی دست مردم نمی ریزید و حرفتان را رک و واضح بگوئید. چرا مدام عقب می اندازید . آخه چرا با روحیه ما بازی میکنید . ما در واقع هر روز می میریم و زنده می شویم بعضی از جاده های چالوش هشتگ میزنن تعویق کنکور بها ندین،دلتون برای بچه های زحمتکش و درسخوان و خانواده هاشونم بسوزه،به این بچه ها فکر کنید
  • جمال IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    12 4
    وزازت بهداشت اگه عرضه داشت که بیماری کنترل می کرد. تمامی کشور هایی که بعد از ما به کرونا میتلا شدند الان وضعشون خیلی خیلی بهتره و تونستند کنترل کنند اما کشور ما چی؟ یک ماه قبل باید پروتکل ها را عوض می کردید نه یه هفته مانده به کنکور. و این نشانه بی تدبیری و عدم صلاحیت بیشتر کسانی هست که تو این مملکت پست دارند و برای مردم برنامه ریزی می کنند.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    7 0
    شما باید از ی ماه پیش پروتوکل هارو عوص میکردید نه الان....موصوع شما منافع وسیاست های پشت پرده اس همین