مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از تسریع در تکمیل و ارسال پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه به یونسکو خبر داد.

هگمتانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علی مالمیر گفت: در دیدار استاندار همدان و شماری از مدیران با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برخی مباحث مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. پیرو پیگیری‌ها و مذاکرات قبلی مبنی بر تسریع، تکمیل و ارسال پرونده ثبت جهانی هگمتانه با توجه به فعالیت‌های خوب انجام‌شده در استان، مقرر شد تا پایان سال جاری این پرونده تکمیل و در اولویت ارسال به یونسکو برای ثبت جهانی از سوی وزارت میراث فرهنگی کشور قرار گیرد. در این دیدار آمادگی کامل استان همدان برای رفع هرگونه مانع احتمالی برای ثبت جهانی هگمتانه در استان از سوی استاندار به وزیر اعلام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: تسریع در تملک بخش باقی‌مانده از عرصه طبیعی هگمتانه و اختصاص اعتبارات لازم به این محوطه، ارسال پرونده روستای اشترمل به‌عنوان روستای جهانی مبل و منبت گلریز در شهرستان تویسرکان به کمیته ذی‌ربط در وزارتخانه، از دیگر موارد مطرح‌شده در این دیدار بود. وزیر میراث فرهنگی در این دیدار با تأکید بر هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بخشی از همدان در حوزه میراث فرهنگی، احیای یک محور گردشگری در این استان را از مسئولان خواستار شد.

در دیدار جداگانه‌ای نیز که استاندار همدان با رئیس سازمان‌برنامه و بودجه کشور داشت، در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام ساختمان موزه منطقه‌ای غرب کشور در همدان، بحث و رایزنی و در این خصوص قول‌های مساعدی برای تأمین اعتبارات اخذ شد.

کد خبر 539292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha